Prezes Emirates: Nasza reakcja na ulewy daleka od doskonałości. Przepraszam

Rekordowe ulewy i burze w Dubaju w minionym tygodniu sprawiły, że na lotnisko nie docierały załogi i zaopatrzenie, linie lotnicze Emirates odwołały prawie 400 lotów. Prezes przeprasza pasażerów.

Publikacja: 20.04.2024 22:02

Prezes Emirates: Nasza reakcja na ulewy daleka od doskonałości. Przepraszam

Foto: Materiały prasowe Emirates

Prezes linii lotniczej Emirates sir Tim Clark wystosował list do klientów tego przewoźnika. Opisuje w nim sytuację z ostatnich dni, kiedy to Dubaj nawiedziły najsilniejsze od 75 lat deszcze i burze. Jak pisze, to spowodowało, że był to dla Emirates jeden z najtrudniejszych tygodni w historii.

Czytaj więcej

Ruszyło pięć nowych kierunków Ryanaira z Katowic

Clark opisuje, że lotnisko w Dubaju, które jest hubem Emirates, pozostało otwarte, ale ruch lotniczy został ograniczony ze względu na bezpieczeństwo. Do tego zalane drogi utrudniały klientom, pilotom, personelowi pokładowemu i pracownikom samego lotniska dotarcie na lotnisko. Utrudniony był też dowóz posiłków i niezbędnych podczas lotu produktów.

Emirates we wtorek przekierowały dziesiątki lotów, a w następnych trzech dniach odwołały prawie 400 lotów i opóźniły wiele innych.

Powódź sparaliżowała ruch w Dubaju

Pracowników trzeba było skierować do innych niż zwykle zajęć. „Musieliśmy [przez to] zawiesić odprawę pasażerów wylatujących z Dubaju, wprowadzić embargo na sprzedaż biletów i tymczasowo wstrzymać ruch pasażerów przesiadkowych z naszej siatki połączeń do Dubaju” - opisuje sytuację prezes.

Firma zatrudniła dodatkowych ludzi, aby pomóc zespołom na lotnisku i w centrum kontaktowym w zmienianiu rezerwacji i uruchomiła dodatkowe loty do miejsc, w których czekało najwięcej klientów.

Wysłała ponad 100 wolontariuszy, którzy opiekowali się pasażerami w hali odlotów na lotnisku w Dubaju i w strefie tranzytu, „traktując priorytetowo przypadki medyczne, osoby starsze i innych podróżnych w potrzebie”. Wynajęła ponad 12 tysięcy pokojów hotelowych w Dubaju, dla klientów, których loty zostały zakłócone oraz wydała 250 tysięcy bonów na posiłki, dużo butelek z wodą i koców.

„Za kulisami tysiące pracowników pomagało w przywróceniu prawidłowego funkcjonowania naszej działalności”.

Zgodnie z tym, co pisze Clark, od rana w sobotę, 20 kwietnia, przywrócono regularne rozkłady lotów. Pasażerowie, którzy wcześniej utknęli w strefie tranzytowej lotniska, zmienili rezerwacje i są w drodze do swoich miejsc docelowych. Jednocześnie specjalna grupa pracowników lokalizuje, sortuje i dostarcza 30 tysięcy pozostawionych bagaży.

Linie lotnicze Emirates przepraszają

„Nadrobienie zaległości w zakresie przebookowanych pasażerów i bagażu zajmie nam jeszcze kilka dni, dlatego prosimy naszych klientów o cierpliwość i wyrozumiałość.

Wiemy, że nasza reakcja była daleka od doskonałości. Zdajemy sobie sprawę i rozumiemy frustrację naszych klientów wynikającą z zatorów, braku informacji i zamieszania w terminalach. Przyznajemy, że długie kolejki i czas oczekiwania są nie do przyjęcia.

Czytaj więcej

Podróże lotnicze za granicę. Najwięcej latają Amerykanie

Bardzo poważnie podchodzimy do naszych zobowiązań wobec klientów i wyciągnęliśmy wnioski z ostatnich kilku dni, aby naprawić sytuację i ulepszyć nasze procesy” - czytamy w oświadczeniu.

Na koniec prezes dziękuje pracownikom i partnerom za wysiłek, a pasażerów przeprasza, za zakłócenia.

Prezes linii lotniczej Emirates sir Tim Clark wystosował list do klientów tego przewoźnika. Opisuje w nim sytuację z ostatnich dni, kiedy to Dubaj nawiedziły najsilniejsze od 75 lat deszcze i burze. Jak pisze, to spowodowało, że był to dla Emirates jeden z najtrudniejszych tygodni w historii.

Clark opisuje, że lotnisko w Dubaju, które jest hubem Emirates, pozostało otwarte, ale ruch lotniczy został ograniczony ze względu na bezpieczeństwo. Do tego zalane drogi utrudniały klientom, pilotom, personelowi pokładowemu i pracownikom samego lotniska dotarcie na lotnisko. Utrudniony był też dowóz posiłków i niezbędnych podczas lotu produktów.

Pozostało 82% artykułu
Linie Lotnicze
Prezes Ryanaira Michael O’Leary: Wycieczki zorganizowane to nie nasza bajka
Linie Lotnicze
Sąd: Samolot się spóźnił, bo brakowało bagażowych? To nie wina linii lotniczej
Linie Lotnicze
Wizz Air – 200 kierunków i 20 tysięcy euro nagrody na 20-lecie
Linie Lotnicze
Nowości w rozkładzie lotów Air France'u - Brazylia, Malediwy i Szwecja
Linie Lotnicze
Eksperci: Lotnictwo neutralne klimatycznie to mrzonka. Trzeba ograniczyć loty
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy