Niemcy – apetyt na rejsy wycieczkowe rośnie

Materiały prasowe

Ceny rejsów statkami wycieczkowymi spadają, ale przychody z tego segmentu turystyki rosną – tak można podsumować sytuację na niemieckim rynku turystycznym

Z analizy Międzynarodowego Stowarzyszenia Organizatorów Rejsów Wycieczkowych CLIA wynika, że w tym roku liczba miejsc na statkach wzrosła o 15 procent, w tym w samych firmach Aida i TUI Cruises o 20 procent. By podnieść sprzedaż, armatorzy musieli zainwestować w promocję i obniżyć ceny. Trend ten potwierdza analiza firmy Tats, dostarczającej agentom turystycznym oprogramowania, wykonana na zlecenie portalu branżowego FVW. Wynika z niej, że w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy tego roku obrót wzrósł o 8,4 procent, a liczba rezerwacji o 9 procent. Średnia cena była natomiast o 0,5 procent niższa niż rok wcześniej. Dotychczas ten ostatni wskaźnik stale rósł, na przykład w 2014 roku o 2,5 procent, w 2015 roku o 3 procent, a w 2016 roku o 6 procent i to wszystko mimo coraz większej liczby miejsc na statkach.

CZYTAJ TEŻ: Rejsy wycieczkowe będą popularniejsze

Tats pokazuje, że 80 procent przychodów ze sprzedaży rejsów przypada dużym armatorom, takim jak Aida, TUI Cruises i MSC. Analitycy przyjrzeli się bliżej obrotom tych firm. Okazało się, że podczas gdy wartość sprzedaży wzrosła o 9,3 procent, to liczba rezerwacji o 13,2 procent, w tym czasie ceny spadły o 1,2 procent. O stabilności rynku decydują organizatorzy mniejszych, bardziej ekskluzywnych i droższych rejsów, choćby na statkach ekspedycyjnych. Na przykład średni koszt wyprawy organizowanej przez Hapag-Lloyd Cruises (marka ekspedycyjna Grupy TUI) wynosi 640 euro na osobę, na dzień.

Armatorzy specjalizujący się w rejsach dla masowych pasażerów, tacy jak Aida, nie martwią się spadkiem cen, bo nawet jednostki zabierające 6,6 tysiąca pasażerów są wypełnione po brzegi. Carnival, do którego należy Aida, w ciągu dwóch lat planuje zwiększyć liczbę miejsc o 6,3 procent. Firma szacuje, że w czwartym kwartale tego roku średnia cena obniży się o 2-3 procent. Także w pierwszej połowie przyszłego roku ma być taniej niż w tym.

FVW podaje, że zarazem koncern zdecydował się zmniejszyć flotę marki Costa. Do 2021 roku wycofa pięć mniejszych i starszych statków. Jednocześnie zamówił kolejne cztery jednostki, dzięki czemu liczba miejsc powiększy się o 12 procent.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Hongkong zakazuje turystyki i myśli nad prohibicją w barach

Hongkong zdecydował o wprowadzeniu zakazu przyjazdu turystów i ruchu pasażerów tranzytowych. Rozważa także prohibicję ...

Booking.com chce prowizji od usług dodatkowych

Booking.com wysyła do hoteli na całym świecie informację, że będzie pobierać prowizję od usług ...

Lawina zabiła narciarzy w Szwajcarii

Lawina, która zeszła wieczorem w kantonie Valais w szwajcarskich Alpach, porwała czterech narciarzy Prawdopodobnie ...

Lufthansa poleci z Frankfurtu do San Diego

Lufthansa poszerza siatkę połączeń. Latem 2018 roku zaoferuje nowe międzykontynentalne połączenia z Frankfurtu i Monachium ...

W Szczecinie stanie cyrkowy ibis Styles

Ibis Styles Szczecin Stare Miasto – tak będzie się nazywał hotel sieci AccorHotels pod ...

Prezes ULC: Czartery rosną o 40 procent

Rekordowo dobre prognozy dla rynku lotniczego w Polsce. W 2035 r. krajowe lotniska będą ...