Niemcy – apetyt na rejsy wycieczkowe rośnie

Materiały prasowe

Ceny rejsów statkami wycieczkowymi spadają, ale przychody z tego segmentu turystyki rosną – tak można podsumować sytuację na niemieckim rynku turystycznym

Z analizy Międzynarodowego Stowarzyszenia Organizatorów Rejsów Wycieczkowych CLIA wynika, że w tym roku liczba miejsc na statkach wzrosła o 15 procent, w tym w samych firmach Aida i TUI Cruises o 20 procent. By podnieść sprzedaż, armatorzy musieli zainwestować w promocję i obniżyć ceny. Trend ten potwierdza analiza firmy Tats, dostarczającej agentom turystycznym oprogramowania, wykonana na zlecenie portalu branżowego FVW. Wynika z niej, że w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy tego roku obrót wzrósł o 8,4 procent, a liczba rezerwacji o 9 procent. Średnia cena była natomiast o 0,5 procent niższa niż rok wcześniej. Dotychczas ten ostatni wskaźnik stale rósł, na przykład w 2014 roku o 2,5 procent, w 2015 roku o 3 procent, a w 2016 roku o 6 procent i to wszystko mimo coraz większej liczby miejsc na statkach.

CZYTAJ TEŻ: Rejsy wycieczkowe będą popularniejsze

Tats pokazuje, że 80 procent przychodów ze sprzedaży rejsów przypada dużym armatorom, takim jak Aida, TUI Cruises i MSC. Analitycy przyjrzeli się bliżej obrotom tych firm. Okazało się, że podczas gdy wartość sprzedaży wzrosła o 9,3 procent, to liczba rezerwacji o 13,2 procent, w tym czasie ceny spadły o 1,2 procent. O stabilności rynku decydują organizatorzy mniejszych, bardziej ekskluzywnych i droższych rejsów, choćby na statkach ekspedycyjnych. Na przykład średni koszt wyprawy organizowanej przez Hapag-Lloyd Cruises (marka ekspedycyjna Grupy TUI) wynosi 640 euro na osobę, na dzień.

Armatorzy specjalizujący się w rejsach dla masowych pasażerów, tacy jak Aida, nie martwią się spadkiem cen, bo nawet jednostki zabierające 6,6 tysiąca pasażerów są wypełnione po brzegi. Carnival, do którego należy Aida, w ciągu dwóch lat planuje zwiększyć liczbę miejsc o 6,3 procent. Firma szacuje, że w czwartym kwartale tego roku średnia cena obniży się o 2-3 procent. Także w pierwszej połowie przyszłego roku ma być taniej niż w tym.

FVW podaje, że zarazem koncern zdecydował się zmniejszyć flotę marki Costa. Do 2021 roku wycofa pięć mniejszych i starszych statków. Jednocześnie zamówił kolejne cztery jednostki, dzięki czemu liczba miejsc powiększy się o 12 procent.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

W biurach podróży upały mrożą ruch i ceny

5 procent – o tyle mniej klientów poszło w ostatnim tygodniu do biur podróży ...

Prezes POT zaprasza na TT Warsaw

Bardzo dziękuję organizatorom za stworzenie tak wyjątkowego miejsca spotkań i zapewnienie unikatowego klimatu, który ...

Grecos: Idziemy po rekord

Biuro podróży Grecos Holiday zamierza w tym roku zabrać na wakacje ponad 200 tysięcy ...

Chcesz być politykiem? A co wiesz o turystyce?

Stowarzyszenie Brytyjskich Biur Podróży (ABTA) edukuje kandydatów do tamtejszego parlamentu, jak wielkie znaczenie dla ...

Wakacje na Bali? Zapraszamy, ale tylko po ślubie

Zamieszkanie we wspólnym pokoju przez parę, która nie jest małżeństwem będzie wkrótce karane. A ...

Wygrał konkurs, zostanie reporterem na promie

Przez najbliższy rok Cezary Szproch z Warszawy będzie pływał na pokładzie TT-Line i dokumentował ...