W chińskiej stoczni CSC Jinling Shipyard w Nankinie ruszyła budowa ekologicznego promu Green Ship (Zielony Statek) – informuje w komunikacie jego właściciel, operujący na Bałtyku niemiecki armator TT-Line.
Napędzać go będzie najczystsze obecnie paliwo okrętowe – skroplony gaz ziemny (LNG). Dzięki jego zastosowaniu silniki Green Ship będą emitowały o 93 procent mniej cząsteczek stałych, o 98 procent mniej tlenków siarki, o 82 procent mniej tlenku azotu i o 22 procent mniej dwutlenku węgla w porównaniu ze statkami zasilanymi konwencjonalnym paliwem.
CZYTAJ TEŻ: KLM będzie częściej latał na biopaliwie
Green Ship wyposażony zostanie w energooszczędne systemy ogrzewania, chłodzenia i wentylacji, które na przykład do obniżania temperatury powietrza wykorzystują chłód wody morskiej. Gdy pasażera nie będzie w kabinie, światło samo zgaśnie, a ogrzewanie przełączy się na tryb oszczędnościowy. Na statku będzie wyłącznie oświetlenie LED, które zmniejsza zapotrzebowanie na energię elektryczną o 80 procent i zapewnia dziesięciokrotnie dłuższą żywotność źródeł światła. Znajdzie się na nim także stacja ładowania samochodów elektrycznych.
Green Ship ma być oddany do użytku w 2021 roku, nie wiadomo jeszcze, jaką trasę będzie obsługiwał.