Blogerzy nagrodzeni za inspirowanie do poznawania Polski

Alicja Rapsiewicz, blogerka reprezentująca województwo kujawsko-pomorskie (LosWiaheros) zwyciężyła w Turystycznych Mistrzostwach Blogerów. Na podium znalazły się jeszcze Aleksandra Świstow z Mazowsza (Pojechana) i Kaja Wolnicka z województwa zachodniopomorskiego (Moi Mili)

Publikacja: 28.09.2018 23:54

Blogerzy nagrodzeni za inspirowanie do poznawania Polski

Foto: Polska Organizacja Turystyczna

Turystyczne Mistrzostwa Blogerów zorganizowała Polska Organizacja Turystyczna. Chodziło o zainspirowanie powstania materiałów promocyjnych mających zachęcać turystów do organizowania sobie wypoczynku w Polsce. Mistrzostwa polegały na rywalizowaniu ze sobą zaproszonych blogerów. Każdy reprezentował jeden region kraju (nie musiał być z nim związany rodzinnie czy zawodowo). W organizowaniu podróży wspierały ich regionalne organizacje turystyczne.

Do rywalizacji zgłosiło się prawie 60 blogerów z całej Polski. W pierwszym etapie jury konkursu wybrało 16-kę, która stała się ambasadorami poszczególnych regionów. Następnie „zawodnicy” wspólnie z regionalnymi organizacjami turystycznymi stworzyli scenariusze publikacji i rozpoczęli wyprawy po najatrakcyjniejszych miejscach kraju. Od tego etapu dostawali od POT-u 3 tysiące złotych wynagrodzenia netto. O tym, którzy z nich awansują do trzeciego etapu rywalizacji zadecydowały wyniki głosowania internautów, zasięgi ich blogów i ocena kapituły. Finałowa ósemka miała do zrealizowania dwa zadania – przygotowanie kolejnego wpisu z podróży po regionie i nagranie vloga, teledysku lub wideo-pocztówki. O zwycięstwie w mistrzostwach decydowały dwa kryteria – ocena jakości materiałów przez jury i uzyskany przez blogerów zasięg w sieci.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów tego projektu – ocenia prezes POT Robert Andrzejczyk. – Formuła mistrzostw zapewniła wysoki poziom artykułów. Ponadto blogerzy i regiony mobilizowały lokalne społeczności do śledzenia zamieszczanych materiałów. Ich prace były nieszablonowe, cechowała je duża pomysłowość. Zdecydowaliśmy się wpisać mistrzostwa do naszego kalendarza działań na stałe.

Zwycięzcom wręczono nagrody podczas gali z okazji Światowego Dnia Turystyki w Kopalni Soli Wieliczka. Blogerzy dostali nagrody pieniężne – 10 tys. złotych za pierwsze miejsce, 6 tys. złotych za drugie i 3 tys. złotych za trzecie.

– Bardzo mi zależało, żeby pokazać mniej znane, ale równie atrakcyjne turystycznie zakątki mojego województwa. Dziękuję wszystkim moim czytelnikom za wsparcie. Bez nich nie osiągnęłabym tego sukcesu – powiedziała odbierając nagrodę Alicja Rapsiewicz (LosWiaheros), ambasadorka województwa kujawsko-pomorskiego.

– Temat tegorocznych obchodów Światowego Dnia Turystyki jest „Turystyka i transformacja cyfrowa”. Ministerstwo Sportu i Turystyki i Polska Organizacja Turystyczna włączają się w światowy nurt zwiększania wykorzystania internetu do promowania turystyki. Efektem tego są m.in. Turystyczne Mistrzostwa Blogerów, które za pomocą „influencer marketingu” mają inspirować Polaków do zwiedzania naszego kraju – komentował minister sportu i turystyki Witold Bańka.

Laureaci konkursu

I miejsce, Alicja Rapsiewicz, województwo kujawsko-pomorskie, „LosWiaheros”

II miejsce, Aleksandra Świstow, województwo mazowieckie, „Pojechana”

III miejsce, Kaja Wolnicka, województwo zachodniopomorskie, „Moi Mili”

Wyróżnienie, Dorota i Jacek Kowalscy, województwo warmińsko-mazurskie, „Szalone Walizki”.

Turystyczne Mistrzostwa Blogerów zorganizowała Polska Organizacja Turystyczna. Chodziło o zainspirowanie powstania materiałów promocyjnych mających zachęcać turystów do organizowania sobie wypoczynku w Polsce. Mistrzostwa polegały na rywalizowaniu ze sobą zaproszonych blogerów. Każdy reprezentował jeden region kraju (nie musiał być z nim związany rodzinnie czy zawodowo). W organizowaniu podróży wspierały ich regionalne organizacje turystyczne.

Do rywalizacji zgłosiło się prawie 60 blogerów z całej Polski. W pierwszym etapie jury konkursu wybrało 16-kę, która stała się ambasadorami poszczególnych regionów. Następnie „zawodnicy” wspólnie z regionalnymi organizacjami turystycznymi stworzyli scenariusze publikacji i rozpoczęli wyprawy po najatrakcyjniejszych miejscach kraju. Od tego etapu dostawali od POT-u 3 tysiące złotych wynagrodzenia netto. O tym, którzy z nich awansują do trzeciego etapu rywalizacji zadecydowały wyniki głosowania internautów, zasięgi ich blogów i ocena kapituły. Finałowa ósemka miała do zrealizowania dwa zadania – przygotowanie kolejnego wpisu z podróży po regionie i nagranie vloga, teledysku lub wideo-pocztówki. O zwycięstwie w mistrzostwach decydowały dwa kryteria – ocena jakości materiałów przez jury i uzyskany przez blogerów zasięg w sieci.

Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku
Tendencje
La Palma znowu przyjmuje samoloty