7 czerwca 2017 roku w Helsingborgu otwarte zostanie muzeum gromadzące kolekcję najbardziej nieudanych produktów na świecie – Museum of Failure, czyli Muzeum Porażki. Pomysłodawcą ekspozycji jest psycholog Samuel West, według którego „nauka to jedyny sposób, aby zamienić porażkę w sukces”.

Muzeum ma nie tylko bawić, ale też przypominać, że u podstaw każdego sukcesu leżą też niepowodzenia i uświadamiać, że nawet najbardziej znanym ludziom sukcesu zdarzają się niefortunne pomysły. Na kolekcję składają się bowiem między innymi produkty dużych, znanych koncernów, które ze względu na swoją bezużyteczność poniosły porażkę i które – jak twierdzi West – „firmy te najchętniej zachowałyby w tajemnicy”.

Odwiedzający muzeum będą mogli znaleźć tam na przykład mrożone lasagne z wołowiną wyprodukowane przez firmę Colgate, różowe długopisy BIC przeznaczone specjalnie dla kobiet, coca-colę o smaku kawy, perfumy marki Harley Davidson pachnące tytoniem, czy Twitter Peek- urządzenie przeznaczone wyłącznie do obsługi Twittera.

Na wystawę składa się obecnie ponad 60 eksponatów, ale zgodnie z planem pomysłodawcy, będzie się ona powiększać o kolejne przykłady nietrafionych „innowacji”. Wstęp do muzeum będzie bezpłatny.

Helsingborg jest dobrze połączony z innymi większymi miastami Skanii – podróż pociągiem z Malmö zajmuje około 40 minut, natomiast z Lund można się tam dostać w ciągu zaledwie 30 minut.