Grupa Pingwina: Zatrzymać polskich turystów w kraju

Fot. www.czarnygron.pl

Kampania „Korzystaj z Polski”, którą proponuje Grupa Pingwina zrzeszająca pięć ośrodków sportowo-rekreacyjnych z Małopolski, Śląska i Mazur, ma zachęcić Polaków do zaplanowania wypoczynku w kraju. Pomoże to polskim przedsiębiorcom turystycznym przetrwać kryzys.

Kampania pod hasłem „Korzystaj z Polski” to pomysł Grupy Pingwina, czyli pięciu ośrodków sportowo-rekreacyjnych działających w trzech województwach. Są to Czarny Groń w Rzykach, Kasina Ski w Kasinie Wielkiej, Kurza Góra w Kurzętniku, Skolnity w Wiśle i Słotwiny Arena w Krynicy-Zdrój.

Celem akcji jest promocja walorów turystycznych Polski i zachęcenie Polaków, by zaplanowali wypoczynek w kraju. Jej inicjatorzy obawiają się, że po ustąpieniu pandemii Polacy będą chcieli zmienić otoczenie i wyjechać.

CZYTAJ TEŻ: Dolnośląska turystyka pod specjalnym nadzorem

„Zwracamy się z prośbą i wnioskiem do organizacji i instytucji państwowych o zaplanowanie budżetu i przygotowanie kampanii promującej turystykę w Polsce, która zostanie uruchomiona zaraz po zakończeniu kryzysu wywołanego przez koronawirus” – apeluje Grupa Pingwina w liście, który dostało ponad 600 adresatów, w tym urzędy marszałkowskie, Polska Organizacja Turystyczna i regionalne organizacje turystyczne, a także firmy turystyczne.

– Pojedyncze firmy nie są w stanie zorganizować takiej akcji, muszą się tego podjąć urzędy i instytucje, które mają większe możliwości organizacyjne i fundusze – wyjaśnia koordynatorka akcji z ramienia Grupy Pingwina Agnieszka Perończyk-Adamek. – My zgłaszamy naszą gotowość do działania i chęć współpracy i tego samego oczekujemy od innych przedsiębiorców. Rozsyłając nasz apel, chcieliśmy nie tylko pozyskać wsparcie instytucjonalne, ale także zmobilizować i pobudzić od środka branżę turystyczną – dodaje.

ZOBACZ TAKŻE: PIT do premiera: Trzeba uspokoić rynek i chronić branżę turystyczną

Najbardziej zagrożone są małe i średnie firmy oraz miejsca pracy. Strata wykwalifikowanych pracowników niekorzystnie odbije się na firmach w przyszłości, wiele z nich miało już problemy z prowadzeniem biznesu właśnie z tego powodu – ostrzega Grupa Pingwina.

„Dotychczasowe inwestycje nie mogą pójść na marne. To, co do tej pory osiągnęliśmy, po chwilowej zapaści jesteśmy w stanie odbudować, ale tylko przez świadome i wspólne działania oparte na solidarności wspólnoty, walce z marazmem, szerokiemu horyzontowi widzenia spraw branży i pieniądzach, które Polacy będą chcieli wydać na wypoczynek zaraz po, aby złapać oddech” – głosi komunikat.

Pieniądze te powinny zostać w Polsce i być motorem napędowym nie tylko dla turystyki, ale także dla innych branż. Stąd tak ważne jest zachęcenie Polaków do „korzystania z Polski” i włączania się do wspólnego odbudowywania gospodarki, a także budowanie poczucia solidarności w trudnych czasach. Działania muszą objąć wszystkie województwa i wszystkie rodzaje firm, od dużych ośrodków i hoteli po kioski z goframi – podkreśla Grupa Pingwina.

CZYTAJ TEŻ: POT nawołuje do akcji „Zmień termin, nie odwołuj”

– Przed nami prawdopodobnie jeszcze kilka bardzo trudnych tygodni. Nie jest to może najlepszy czas na organizowanie kampanii, ale jeśli nie wystartujemy z nią w odpowiednim momencie, będzie za późno – mówi Agnieszka Perończyk-Adamek.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Tunezja ma nowego ministra turystyki

René Trabelsi zastąpi na stanowisku szefa resortu turystyki Selmę Elloumi Rekik. Nowy minister jest ...

Malta zaostrza zasady wjazdu, nie chce niezaszczepionych

Rosną zakażenia na Malcie. Władze reagują zaostrzeniem warunków wjazdu. Od 14 lipca będą wpuszczani ...

Brytyjczycy ostrzegają przed krajami bałtyckimi

Litwa, Łotwa, Estonia, Irlandia i Islandia to kraje, w których może dojść do zamachów ...

Izrael gotowy na przyjęcie pierwszych turystów

Zgodnie z zapowiedzią Izrael otworzył się 23 maja na turystów z zagranicy. Pierwsze grupy ...

Emirates uziemia flotę

Linia lotnicza Emirates przestanie latać z pasażerami od 25 marca. Dubajski przewoźnik ma największą ...

KLM otwiera nową trasę do Kostaryki

Liberia będzie drugim kostarykańskim kierunkiem KLM-u, po stolicy kraju San José. Holenderski przewoźnik zacznie ...