„City will wait”, czyli miasto poczeka, to hasło, pod którym organizacje turystyczne Gdańska, Warszawy, Poznania i Łodzi prowadzą wspólnie kampanię promocyjną online.
Cztery największe miejskie LOT-y w Polsce – Gdańska Organizacja Turystyczna, Łódzka Organizacja Turystyczna, Warszawska Organizacja Turystyczna i Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna postanowiły zjednoczyć siły w obliczu kryzysu, który od kilku tygodni paraliżuje turystykę.
Jedną ze wspólnych inicjatyw jest akcja promocyjna prowadzona w portalach i mediach społecznościowych pod wspólnym hasztagiem #MiastoWillWait (miasto poczeka) – informują LOT-y w komunikacie. Jej celem jest podtrzymanie zainteresowania internautów podróżami i zachęcenie ich do przyjazdu do Gdańska, Łodzi, Poznania i Warszawy po zniesieniu ograniczeń w podróżowaniu.
CZYTAJ TEŻ: Miejskie LOT-y zwierają szyki w walce z koronakryzysem
LOT-y promują ofertę zrzeszonych podmiotów, takich jak muzea, placówki kulturalne, obiekty noclegowe, parki rozrywki czy centra handlowe. Zachęcają też do zwiedzania online, udostępniając panoramiczne mapy, zdjęcia i materiały wideo czy organizując wirtualne wycieczki. Do czterech LOT-ów należy w sumie około 500 podmiotów działających w branży turystycznej.
Akcję rozpoczęła w połowie marca Gdańska Organizacja Turystyczna pod hasłem #GdanskWillWait, które podchwyciły następnie Warszawa, Poznań i Łódź. W jej ramach cztery miasta opublikowały dotąd 56 postów postów na Facebooku i Instagramie, które dotarły do 700 tysięcy odbiorców. Do akcji mogą przystąpić także inne miasta, właśnie uczynił to Lublin, a niebawem uczyni Toruń.
Koronawirus i związany z nim kryzys gospodarczy to ogromne wyzwanie dla polskiej turystyki, być może największe w historii – piszą LOT-y. Apelują do turystów, by tegoroczne wakacje spędzili w kraju i w ten sposób pomogli rodzimym przedsiębiorcom wyjść na prostą.
ZOBACZ TAKŻE: Gut-Mostowy: Stawiam na turystykę społeczną
– Jako miejskie LOT-y współpracujemy ze sobą już od dłuższego czasu, ale pierwszy raz zjednoczyliśmy siły tak mocno – mówi prezes WOT Barbara Tutak, cytowana w komunikacie. – Najważniejsze w tej akcji jest wsparcie, jakie sobie wzajemnie dajemy, ale też solidarność z każdym, kto znalazł się w tej sytuacji. Warszawa przeszła już niejedno i chcieliśmy naszym przekazem przypomnieć o jej magicznej sile odradzania się i dodać motywacji do działania pozostałym – dodaje.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.