Polskie miasta poczekają na turystów

Fot. materiały prasowe

„City will wait”, czyli miasto poczeka, to hasło, pod którym organizacje turystyczne Gdańska, Warszawy, Poznania i Łodzi prowadzą wspólnie kampanię promocyjną online.

Cztery największe miejskie LOT-y w Polsce – Gdańska Organizacja Turystyczna, Łódzka Organizacja Turystyczna, Warszawska Organizacja Turystyczna i Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna postanowiły zjednoczyć siły w obliczu kryzysu, który od kilku tygodni paraliżuje turystykę.

Jedną ze wspólnych inicjatyw jest akcja promocyjna prowadzona w portalach i mediach społecznościowych pod wspólnym hasztagiem #MiastoWillWait (miasto poczeka) – informują LOT-y w komunikacie. Jej celem jest podtrzymanie zainteresowania internautów podróżami i zachęcenie ich do przyjazdu do Gdańska, Łodzi, Poznania i Warszawy po zniesieniu ograniczeń w podróżowaniu.

CZYTAJ TEŻ: Miejskie LOT-y zwierają szyki w walce z koronakryzysem

LOT-y promują ofertę zrzeszonych podmiotów, takich jak muzea, placówki kulturalne, obiekty noclegowe, parki rozrywki czy centra handlowe. Zachęcają też do zwiedzania online, udostępniając panoramiczne mapy, zdjęcia i materiały wideo czy organizując wirtualne wycieczki. Do czterech LOT-ów należy w sumie około 500 podmiotów działających w branży turystycznej.

Akcję rozpoczęła w połowie marca Gdańska Organizacja Turystyczna pod hasłem #GdanskWillWait, które podchwyciły następnie Warszawa, Poznań i Łódź. W jej ramach cztery miasta opublikowały dotąd 56 postów postów na Facebooku i Instagramie, które dotarły do 700 tysięcy odbiorców. Do akcji mogą przystąpić także inne miasta, właśnie uczynił to Lublin, a niebawem uczyni Toruń.

Koronawirus i związany z nim kryzys gospodarczy to ogromne wyzwanie dla polskiej turystyki, być może największe w historii – piszą LOT-y. Apelują do turystów, by tegoroczne wakacje spędzili w kraju i w ten sposób pomogli rodzimym przedsiębiorcom wyjść na prostą.

ZOBACZ TAKŻE: Gut-Mostowy: Stawiam na turystykę społeczną

– Jako miejskie LOT-y współpracujemy ze sobą już od dłuższego czasu, ale pierwszy raz zjednoczyliśmy siły tak mocno – mówi prezes WOT Barbara Tutak, cytowana w komunikacie. – Najważniejsze w tej akcji jest wsparcie, jakie sobie wzajemnie dajemy, ale też solidarność z każdym, kto znalazł się w tej sytuacji. Warszawa przeszła już niejedno i chcieliśmy naszym przekazem przypomnieć o jej magicznej sile odradzania się i dodać motywacji do działania pozostałym – dodaje.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Traveldata: Ferie drożeją drastycznie

Po symbolicznych spadkach o 1, 5, 12 i 29 złotych, w ostatnim tygodniu średnia ...

Trzaskowski: Nie damy zabrać Warszawie lotniska

Kandydat Koalicji Obywatelskiej na prezydenta Warszawy Rafał Trzaskowski powiedział, że nie pozwoli ani zlikwidować ...

Technologia zwiększy zyski agentów

Niemiecka organizacja zrzeszająca agentów turystycznych DTPS ma pomysł na poprawę zarobków swoich członków. Chce ...

SAS otwiera dwa nowe połączenia z Polską

Wraz z wprowadzeniem nowego letniego rozkładu oferta SAS rozszerza się o dwie nowe, całoroczne ...

Jacek Szymanowicz dyrektorem operacyjnym AMW Hotele

Z początkiem lipca dotychczasowy wicedyrektor hotelu Renaissance Warsaw Airport Jacek Szymanowicz objął stanowisko dyrektora ...

Air France utrzymuje rejsy do Stanów Zjednoczonych

Air France zamierza utrzymać połączenia do Atlanty, Chicago, Detroit, Los Angeles, Nowego Jorku, San ...