Departament Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego i Śląska Organizacja Turystyczna opracowały „Śląski pakiet dla turystyki”, czyli program pomocowy dla przedsiębiorców turystycznych z regionu, o czym informuje biuro prasowe UMWŚ w komunikacie.
Program ma pięć filarów – kampanie społeczne, wsparcie wydarzeń turystycznych, wsparcie turystyki zorganizowanej, wsparcie marek i produktów turystycznych oraz wsparcie infrastruktury turystycznej. Jego wartość to 3,5 miliona złotych.
– Turystyka jest jedną z branż, w którą koronawirus uderza najbardziej. Przedsiębiorcy potrzebują wsparcia, które pozwoli im szybko odzyskać klientów – mówi marszałek Jakub Chełstowski, cytowany w komunikacie. – „Śląski pakiet dla turystyki” jest odpowiedzią samorządu województwa na kryzys w branży turystycznej. Przedstawione propozycje mają wesprzeć naszych przedsiębiorców poprzez stymulację popytu na usługi turystyczne. Promując obiekty i atrakcje turystyczne, chcemy pomóc jak najszybciej odbudować rynek turystyczny województwa śląskiego – dodaje.
„Śląski pakiet dla turystyki” (pisownia oryginalna)
Filar I – kampanie społeczne
Planowane są kampanie społeczne promujące atrakcyjność turystyczną województwa śląskiego. W czasie pandemii koronawirusa uruchomione zostaną kampanie w mediach społecznościowych, będące odpowiedzią na apel branży turystycznej – „Nie odwołuj podróży! Zmień termin, ocal turystykę!”.