ABTA przygotowała obszerny materiał, w którym omawia działania, jakie trzeba podjąć przy powracaniu do nowej rzeczywistości. Opracowanie przeznaczone jest dla zarządzających kierunkami i przedsiębiorców działających w branży turystycznej. Ma być uzupełnieniem przewodników i wskazówek dotyczących bezpieczeństwa podróży opracowanych wcześniej przez organizację
W dokumencie znaleźć można podpowiedzi, na co zwrócić uwagę przed uruchomieniem działalności – chodzi o drogę klienta od pomysłu do zakupu (z angielskiego customer journey), zakres odpowiedzialności, ocena ryzyka, poprawa jakości usług i procedur, zasady ochrony zdrowia i bezpieczeństwa, sposób komunikowania się z klientami, zarządzanie łańcuchem dostaw i zapobieganie rozprzestrzenianiu się zakażeń.
CZYTAJ TEŻ: ABTA tłumaczy, skąd opóźnienia w zwrotach pieniędzy za odwołane wycieczki
– Od wielu lat zespół do spraw kierunków turystycznych ABTA współpracuje z lokalnymi władzami, firmami oferującymi zakwaterowanie, transport, organizatorami wycieczek i innymi usługodawcami turystycznymi, by wspierać ochronę zdrowia i zarządzanie bezpieczeństwem podróżnych i pracowników sektora – mówi szefowa działu „destinations” w ABTA Angela Hills. I podkreśla, że wszelkie zmiany w procedurach działania, które są częścią odbudowy działań sektora, powinny być wprowadzane w zrównoważony sposób, w zgodzie z przepisami obowiązującymi w danym miejscu.
Z przewodnika bez dodatkowych opłat skorzystają członkowie ABTA, pozostali zainteresowani mogą go kupić. Materiał został przygotowany po angielsku, ale trwają już prace nad jego tłumaczeniem na arabski, francuski, niemiecki, grecki, włoski, portugalski, hiszpański i turecki.