Kielce i okolice w pakietach rodzinnych

materiały prasowe

Przy okazji Dnia Dziecka ruszy nowy produkt turystyczny – „Kielce – raj dla dzieci”. Ma zachęcić rodziny z dziećmi do spędzenia więcej czasu w regionie świętokrzyskim

Pomysłodawcą są Kielce, a partnerami – 12 podkieleckich gmin, Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego, hotelarze, restauratorzy, właściciele i zarządcy atrakcji turystycznych. – Współpraca samorządów różnego szczebla, organizacji turystycznych i przedsiębiorców jest warunkiem realizacji projektu – uważa prezes ROT WŚ Jacek Kowalczyk.

Razem korzystniej

Jego zdaniem regionowi kojarzonemu z turystyką rodzinną i szkolną brakuje jednej, spójnej oferty. – Mamy bardzo dużo atrakcji dla rodzin z dziećmi, ale nic ich nie łączy, każda działa na własną rękę. Połączenie miejsc, które znajdują się w promieniu 20-30 kilometrów od miasta, może sprawić, że będą one znacznie częściej odwiedzane przez turystów. Ten program ma zachęcić przedsiębiorców i zarządców tych atrakcji do wspólnej promocji, co wszystkim przyniesie korzyść – mówi Kowalczyk.

Co ma się zmienić? Atrakcje będą sprzedawane w pakietach z co najmniej jednym noclegiem, dzięki czemu turyści będą zatrzymywać się w Kielcach i regionie na dłużej. – Mamy już poparcie lokalnego oddziału Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, liczymy też na współpracę z niezrzeszonymi obiektami noclegowymi – dodaje.

Miejsc przyciągających turystów wystarczy, by wypełnić im kilkudniowy czy nawet tygodniowy pobyt. – W samych Kielcach mamy m.in. Centrum Geoedukacji, Muzeum Zabawek i Zabawy, Teatr Lalki i Aktora Kubuś i stok narciarski. A poza miastem: Centrum Bajki w Pacanowie, Park Rozrywki i Miniatur Sabat Krajno w Krajnie-Zagórzu, Bałtowski Kompleks Turystyczny, Muzeum Archeologiczne i Rezerwat „Krzemionki” w Krzemionkach Opatowskich – wylicza Kowalczyk.

Ważnym ogniwem w projekcie jest gmina Chęciny, w której znajduje się wiele popularnych atrakcji, jak zamek królewski (500 tysięcy odwiedzających w zeszłym roku), Park Etnograficzny (oddział Muzeum Wsi Kieleckiej), Jaskinia Raj, Centrum Nauki Leonardo da Vinci, Muzeum Górnictwa Kruszcowego i Europejskie Centrum Edukacji Geologicznej (od 2015 roku prowadzą one wspólną działalność promocyjną jako Chęciński Klaster Turystyczny). Są też dwa szlaki stworzone z myślą o dzieciach i młodzieży: Świętokrzyski Szlak Literacki, łączący miejsca związane z pisarzami (m.in. Ciekoty, Nagłowice, Oblęgorek) i Świętokrzyski Szlak Archeo-Geologiczny.

W pakiecie taniej

Za kilka tygodni kielecki ratusz skończy stronę internetową, która ma być głównym narzędziem w promowaniu „Kielc – raju dla dzieci” (rajdladzieci.kielce.eu). Znajdą się na niej informacje o atrakcjach turystycznych, kalendarium wydarzeń, interaktywna mapa, adresy hoteli i restauracji. Miasto planuje również wydać przewodnik dla dzieci z legendami i zagadkami, a także rodzinny paszport turystyczny na pieczątki z odwiedzanych miejsc, które będzie można wymieniać na nagrody. Turyści kupujący pakiety mogą również liczyć na zniżki. ROT WŚ zamierza promować nowy produkt na targach turystycznych w Łodzi, Katowicach, Warszawie, Chorzowie i Kielcach.

Inaugurację projektu „Kielce – raj dla dziecka” zaplanowano na przełom maja i czerwca. – To będzie weekend wypełniony atrakcjami – zapowiada Kowalczyk. Między 31 maja a 3 czerwca odbędą się m.in.: Międzynarodowy Festiwal Kultury Dziecięcej organizowany przez Europejskie Centrum Bajki w Pacanowie, Świętokrzyski Jarmark Agroturystyczny w skansenie w Tokarni i Budzenie Sienkiewki – cykliczna impreza plenerowa na reprezentacyjnej ulicy Kielc (dwie ostatnie imprezy ze specjalnymi strefami dla dzieci), a ponadto gry terenowe, zorbing, parady i dyskoteki. Gwoździem programu ma być widowisko Kieleckiego Teatru Tańca „Alicja w Krainie Czarów”, które odbędzie się w Dzień Dziecka w amfiteatrze na Kadzielni w Kielcach. – Dzień Dziecka obchodzi cała Polska, my jednak oferujemy coś więcej niż jednodniowe święto – podsumowuje prezes ROT WŚ.

Pierwsze pakiety na Dzień Dziecka mają pojawić się w sprzedaży wiosną. W ich cenę wliczone będą noclegi, wejście na „Alicję w Krainie Czarów” i szereg innych atrakcji. – Będzie je można kupić na stronie internetowej. Chcielibyśmy, aby w ich dystrybucję włączyły się także hotele, biura podróży i muzea – mówi Jacek Kowalczyk. Jego zdaniem różnorodność atrakcji pozwoli w przyszłości stworzyć pakiety tematyczne (geologia, przyroda itp.). Mają być one dostępne przez cały rok.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Facebook z etatem dla speca od turystyki

Facebook zatrudnił eksperta od internetowych agencji turystycznych. Dla internetowego giganta to kolejny krok przybliżający ...

Thomas Cook kupił nowe hotele

Thomas Cook przejął 42 procent udziałów sieci hotelowej Aldiana. Należą do niej obiekty premium, ...

To historyczne zdjęcie, ten terminal został już rozebrany.

Radom odłożony o rok

Lotnisko w Radomiu nie będzie gotowe w terminie, jaki zakładał prezes PPL Mariusz Szpikowski, ...

Zadar wystrzelił w Kayaku

Zadar – to chorwackie miasto jest aż o 540 procent częściej wyszukiwane w wyszukiwarce ...

Rainbow: Rok rekordowego zysku

Rainbow podsumował trzy kwartały tego roku – wprawdzie liczba klientów zmalała o 2 procent, ...

Skansen w Chorzowie z nową apką do zwiedzania

Sceny z życia górnośląskiej wsi sprzed wieku wraz z krzątającymi się po zagrodach ludźmi ...