Kielce i okolice w pakietach rodzinnych

materiały prasowe

Przy okazji Dnia Dziecka ruszy nowy produkt turystyczny – „Kielce – raj dla dzieci”. Ma zachęcić rodziny z dziećmi do spędzenia więcej czasu w regionie świętokrzyskim

Pomysłodawcą są Kielce, a partnerami – 12 podkieleckich gmin, Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego, hotelarze, restauratorzy, właściciele i zarządcy atrakcji turystycznych. – Współpraca samorządów różnego szczebla, organizacji turystycznych i przedsiębiorców jest warunkiem realizacji projektu – uważa prezes ROT WŚ Jacek Kowalczyk.

Razem korzystniej

Jego zdaniem regionowi kojarzonemu z turystyką rodzinną i szkolną brakuje jednej, spójnej oferty. – Mamy bardzo dużo atrakcji dla rodzin z dziećmi, ale nic ich nie łączy, każda działa na własną rękę. Połączenie miejsc, które znajdują się w promieniu 20-30 kilometrów od miasta, może sprawić, że będą one znacznie częściej odwiedzane przez turystów. Ten program ma zachęcić przedsiębiorców i zarządców tych atrakcji do wspólnej promocji, co wszystkim przyniesie korzyść – mówi Kowalczyk.

Co ma się zmienić? Atrakcje będą sprzedawane w pakietach z co najmniej jednym noclegiem, dzięki czemu turyści będą zatrzymywać się w Kielcach i regionie na dłużej. – Mamy już poparcie lokalnego oddziału Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, liczymy też na współpracę z niezrzeszonymi obiektami noclegowymi – dodaje.

Miejsc przyciągających turystów wystarczy, by wypełnić im kilkudniowy czy nawet tygodniowy pobyt. – W samych Kielcach mamy m.in. Centrum Geoedukacji, Muzeum Zabawek i Zabawy, Teatr Lalki i Aktora Kubuś i stok narciarski. A poza miastem: Centrum Bajki w Pacanowie, Park Rozrywki i Miniatur Sabat Krajno w Krajnie-Zagórzu, Bałtowski Kompleks Turystyczny, Muzeum Archeologiczne i Rezerwat „Krzemionki” w Krzemionkach Opatowskich – wylicza Kowalczyk.

Ważnym ogniwem w projekcie jest gmina Chęciny, w której znajduje się wiele popularnych atrakcji, jak zamek królewski (500 tysięcy odwiedzających w zeszłym roku), Park Etnograficzny (oddział Muzeum Wsi Kieleckiej), Jaskinia Raj, Centrum Nauki Leonardo da Vinci, Muzeum Górnictwa Kruszcowego i Europejskie Centrum Edukacji Geologicznej (od 2015 roku prowadzą one wspólną działalność promocyjną jako Chęciński Klaster Turystyczny). Są też dwa szlaki stworzone z myślą o dzieciach i młodzieży: Świętokrzyski Szlak Literacki, łączący miejsca związane z pisarzami (m.in. Ciekoty, Nagłowice, Oblęgorek) i Świętokrzyski Szlak Archeo-Geologiczny.

W pakiecie taniej

Za kilka tygodni kielecki ratusz skończy stronę internetową, która ma być głównym narzędziem w promowaniu „Kielc – raju dla dzieci” (rajdladzieci.kielce.eu). Znajdą się na niej informacje o atrakcjach turystycznych, kalendarium wydarzeń, interaktywna mapa, adresy hoteli i restauracji. Miasto planuje również wydać przewodnik dla dzieci z legendami i zagadkami, a także rodzinny paszport turystyczny na pieczątki z odwiedzanych miejsc, które będzie można wymieniać na nagrody. Turyści kupujący pakiety mogą również liczyć na zniżki. ROT WŚ zamierza promować nowy produkt na targach turystycznych w Łodzi, Katowicach, Warszawie, Chorzowie i Kielcach.

Inaugurację projektu „Kielce – raj dla dziecka” zaplanowano na przełom maja i czerwca. – To będzie weekend wypełniony atrakcjami – zapowiada Kowalczyk. Między 31 maja a 3 czerwca odbędą się m.in.: Międzynarodowy Festiwal Kultury Dziecięcej organizowany przez Europejskie Centrum Bajki w Pacanowie, Świętokrzyski Jarmark Agroturystyczny w skansenie w Tokarni i Budzenie Sienkiewki – cykliczna impreza plenerowa na reprezentacyjnej ulicy Kielc (dwie ostatnie imprezy ze specjalnymi strefami dla dzieci), a ponadto gry terenowe, zorbing, parady i dyskoteki. Gwoździem programu ma być widowisko Kieleckiego Teatru Tańca „Alicja w Krainie Czarów”, które odbędzie się w Dzień Dziecka w amfiteatrze na Kadzielni w Kielcach. – Dzień Dziecka obchodzi cała Polska, my jednak oferujemy coś więcej niż jednodniowe święto – podsumowuje prezes ROT WŚ.

Pierwsze pakiety na Dzień Dziecka mają pojawić się w sprzedaży wiosną. W ich cenę wliczone będą noclegi, wejście na „Alicję w Krainie Czarów” i szereg innych atrakcji. – Będzie je można kupić na stronie internetowej. Chcielibyśmy, aby w ich dystrybucję włączyły się także hotele, biura podróży i muzea – mówi Jacek Kowalczyk. Jego zdaniem różnorodność atrakcji pozwoli w przyszłości stworzyć pakiety tematyczne (geologia, przyroda itp.). Mają być one dostępne przez cały rok.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Miesiąc po tragedii otworzono szlak na Giewont

Po tragicznej w skutkach burzy, która przeszła nad Tatrami, szlak na Giewont został zamknięty ...

Ipsos: Polacy pytają, z kim pojadą na wakacje

87 procent Polaków deklaruje, że interesuje się czy biuro podróży, z którym mają jechać ...

Rainbow podnosi gwarancję o 12 milionów złotych

Ze 165 milionów do 177,6 miliona złotych zwiększyła się gwarancja biura podróży Rainbow. Touroperator ...

Więcej turystów w Egipcie, wyższe ceny w hotelach

W ciągu roku ceny pokojów w hotelach w Egipcie wzrosły od 30 do 35 ...

Ryanair – dwie nowe trasy na Sardynię

Od końca marca przyszłego roku Ryanair będzie latał dwa razy w tygodniu z Katowic ...

Niemcy – drony niebezpieczne dla samolotów

Mimo zaotrzenia prawa ciągle zdarza się, że nad niemieckimi lotniskami pojawiają się drony zagrażające ...