Luksus znad Adriatyku szukał partnerów nad Wisłą

materiały prasowe

Chorwackie hotele luksusowe, firmy czarterujące jachty i biura podróży szukały w Polsce branżowych partnerów do współpracy. Z mizernym skutkiem

Przedstawicielstwo Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w Polsce zorganizowało w Warszawie pierwsze specjalistyczne warsztaty B2B poświęcone turystyce luksusowej i żeglarskiej.

Na wakacje w Chorwacji, słynącej z pięknego wybrzeża, ponad tysiąca wysp, a także wyśmienitej kuchni, zdecydowało się w zeszłym roku prawie milion polskich turystów.

Czytaj: „Milion Polaków wybrało wakacje w Chorwacji”.

Urlop nad Adriatykiem można spędzić skromnie w prywatnej kwaterze czy pod namiotem na kempingu, ale można też luksusowo – na przykład w jednym z Heritage Hotels ulokowanych w obiektach zabytkowych. Nawet tak słynnych jak wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO Pałac Dioklecjana w Splicie.

Z taką właśnie ofertą, na najwyższym poziomie, można się było zapoznać 14 listopada w warszawskim hotelu Polonia Palace. Do Polski przyjechało z Chorwacji dwunastu przedstawicieli 4- i 5-gwiazdkowych hoteli, hoteli butikowych, biur podróży i agencji czarterujących jachty. Prawie wszyscy ze słynnych adriatyckich kurortów: z Dubrownika, Splitu, Opatiji i Zadaru, a także z wysp takich jak Korčula czy Lošinj. Był też przedstawiciel Zagrzebia, reprezentant Valamar Riviera.


W spotkaniu w Hotelu Polonia uczestniczyła chargé d’affaires Ambasady Republiki Chorwacji w Polsce Tiha Dabac Golubić. A gośćmi specjalnymi były Wspólnota Turystyczna Dubrownika i LOT. Ten ostatni przedstawił swoją ofertę lotów do Chorwacji w sezonie zimowym.

Mimo starań Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w Polsce przedstawiciele polskiej branży nie stawili się zbyt licznie. Wśród 13 zainteresowanych luksusową ofertą Chorwacji znalazły się biura Holiday Travel, Net Holiday, Opal Travel, Noble Concierge, Raytan Tour, Gromada, Opal Travel, Sonriso i Ster.

Kolejne warsztaty planowane są w przyszłym roku, będą poświęcone branży MICE. Jak zapewnia bowiem dyrektor Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w Polsce Agnieszka Puszczewicz, Chorwacja jako miejsce turystyki kongresowej i wyjazdów motywacyjnych jest jeszcze słabo rozpoznana przez polskie biura podróży. Tymczasem inni już ją odkryli: swoje imprezy branżowe organizowały niedawno nad Adriatykiem m.in. takie firmy jak Mercedes, Dell czy Google.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Stocznie pełne statków dla turystów

Organizatorzy rejsów wycieczkowych zamówili 106 nowych statków, które mają wejść do służby w ciągu ...

W kwietniu noclegi pięciogwiazdkowe były droższe

Średnia cena noclegu w kwietniu w polskich hotelach wyniosła 253,42 złotego, co oznacza, że ...

Polska Izba Turystyki zaprasza na TT Warsaw

Gorąco zachęcam do wzięcia udziału w jubileuszowej 25. edycji Międzynarodowych Targów Turystycznych TT Warsaw ...

Europejskie linie lotnicze będą się konsolidować

W Europie jest nadpodaż w lotnictwie, co prowadzi do obniżania cen biletów. Zdaniem prezesa ...

Ryanair odzyskuje dyrektora ds. operacyjnych

Stanowisko dyrektora ds. operacyjnych w liniach lotniczych Ryanair obejmie Peter Bellew. Pełnił on już ...

Komisja Europejska: Kolejki na lotniskach to cena za bezpieczeństwo

To kraje członkowskie prosiły o zaostrzenie kontroli pasażerów z państw spoza strefy Schengen. Stąd ...