Luksus znad Adriatyku szukał partnerów nad Wisłą

materiały prasowe

Chorwackie hotele luksusowe, firmy czarterujące jachty i biura podróży szukały w Polsce branżowych partnerów do współpracy. Z mizernym skutkiem

Przedstawicielstwo Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w Polsce zorganizowało w Warszawie pierwsze specjalistyczne warsztaty B2B poświęcone turystyce luksusowej i żeglarskiej.

Na wakacje w Chorwacji, słynącej z pięknego wybrzeża, ponad tysiąca wysp, a także wyśmienitej kuchni, zdecydowało się w zeszłym roku prawie milion polskich turystów.

Czytaj: „Milion Polaków wybrało wakacje w Chorwacji”.

Urlop nad Adriatykiem można spędzić skromnie w prywatnej kwaterze czy pod namiotem na kempingu, ale można też luksusowo – na przykład w jednym z Heritage Hotels ulokowanych w obiektach zabytkowych. Nawet tak słynnych jak wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO Pałac Dioklecjana w Splicie.

Z taką właśnie ofertą, na najwyższym poziomie, można się było zapoznać 14 listopada w warszawskim hotelu Polonia Palace. Do Polski przyjechało z Chorwacji dwunastu przedstawicieli 4- i 5-gwiazdkowych hoteli, hoteli butikowych, biur podróży i agencji czarterujących jachty. Prawie wszyscy ze słynnych adriatyckich kurortów: z Dubrownika, Splitu, Opatiji i Zadaru, a także z wysp takich jak Korčula czy Lošinj. Był też przedstawiciel Zagrzebia, reprezentant Valamar Riviera.


W spotkaniu w Hotelu Polonia uczestniczyła chargé d’affaires Ambasady Republiki Chorwacji w Polsce Tiha Dabac Golubić. A gośćmi specjalnymi były Wspólnota Turystyczna Dubrownika i LOT. Ten ostatni przedstawił swoją ofertę lotów do Chorwacji w sezonie zimowym.

Mimo starań Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w Polsce przedstawiciele polskiej branży nie stawili się zbyt licznie. Wśród 13 zainteresowanych luksusową ofertą Chorwacji znalazły się biura Holiday Travel, Net Holiday, Opal Travel, Noble Concierge, Raytan Tour, Gromada, Opal Travel, Sonriso i Ster.

Kolejne warsztaty planowane są w przyszłym roku, będą poświęcone branży MICE. Jak zapewnia bowiem dyrektor Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w Polsce Agnieszka Puszczewicz, Chorwacja jako miejsce turystyki kongresowej i wyjazdów motywacyjnych jest jeszcze słabo rozpoznana przez polskie biura podróży. Tymczasem inni już ją odkryli: swoje imprezy branżowe organizowały niedawno nad Adriatykiem m.in. takie firmy jak Mercedes, Dell czy Google.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

USA nie wpuszczą gości z Korei Północnej

Biały Dom rozszerzył do 8 listę państw, których obywatele będą objęci zakazem wjazdu na ...

Holenderska turystyka nie potrzebuje promocji, tylko zarządzania

Holenderska Organizacja Turystyczna nie będzie już promować Holandii jako kierunku turystycznego, ponieważ krajowi grozi ...

Więcej turystów w hotelach i pensjonatach

O 7 procent wzrosła liczba osób korzystających z noclegów w Polsce w pierwszym kwartale ...

Paros – nowa wyspa w ofercie Grecosa

W maju przyszłego roku pierwsi klienci polecą na wakacje na wyspę Paros – nową ...

LOT proponuje pracę pilotom ze Small Planet

Pilotów, stewardów i stewardesy, którzy stracili pracę w wyniku kłopotów finansowych linii czarterowej Small ...

Polacy nie wierzą w wakacje

Co dziesiąty Polak odwołał już letnie wakacje, a co trzeci jeszcze czeka na rozwój ...