Luksus znad Adriatyku szukał partnerów nad Wisłą

materiały prasowe

Chorwackie hotele luksusowe, firmy czarterujące jachty i biura podróży szukały w Polsce branżowych partnerów do współpracy. Z mizernym skutkiem

Przedstawicielstwo Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w Polsce zorganizowało w Warszawie pierwsze specjalistyczne warsztaty B2B poświęcone turystyce luksusowej i żeglarskiej.

Na wakacje w Chorwacji, słynącej z pięknego wybrzeża, ponad tysiąca wysp, a także wyśmienitej kuchni, zdecydowało się w zeszłym roku prawie milion polskich turystów.

Czytaj: „Milion Polaków wybrało wakacje w Chorwacji”.

Urlop nad Adriatykiem można spędzić skromnie w prywatnej kwaterze czy pod namiotem na kempingu, ale można też luksusowo – na przykład w jednym z Heritage Hotels ulokowanych w obiektach zabytkowych. Nawet tak słynnych jak wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO Pałac Dioklecjana w Splicie.

Z taką właśnie ofertą, na najwyższym poziomie, można się było zapoznać 14 listopada w warszawskim hotelu Polonia Palace. Do Polski przyjechało z Chorwacji dwunastu przedstawicieli 4- i 5-gwiazdkowych hoteli, hoteli butikowych, biur podróży i agencji czarterujących jachty. Prawie wszyscy ze słynnych adriatyckich kurortów: z Dubrownika, Splitu, Opatiji i Zadaru, a także z wysp takich jak Korčula czy Lošinj. Był też przedstawiciel Zagrzebia, reprezentant Valamar Riviera.


W spotkaniu w Hotelu Polonia uczestniczyła chargé d’affaires Ambasady Republiki Chorwacji w Polsce Tiha Dabac Golubić. A gośćmi specjalnymi były Wspólnota Turystyczna Dubrownika i LOT. Ten ostatni przedstawił swoją ofertę lotów do Chorwacji w sezonie zimowym.

Mimo starań Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w Polsce przedstawiciele polskiej branży nie stawili się zbyt licznie. Wśród 13 zainteresowanych luksusową ofertą Chorwacji znalazły się biura Holiday Travel, Net Holiday, Opal Travel, Noble Concierge, Raytan Tour, Gromada, Opal Travel, Sonriso i Ster.

Kolejne warsztaty planowane są w przyszłym roku, będą poświęcone branży MICE. Jak zapewnia bowiem dyrektor Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w Polsce Agnieszka Puszczewicz, Chorwacja jako miejsce turystyki kongresowej i wyjazdów motywacyjnych jest jeszcze słabo rozpoznana przez polskie biura podróży. Tymczasem inni już ją odkryli: swoje imprezy branżowe organizowały niedawno nad Adriatykiem m.in. takie firmy jak Mercedes, Dell czy Google.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

UNWTO ogłasza konkurs na ratowanie turystyki

Światowa Organizacja Turystyki szuka rozwiązań, które mogłyby zmniejszyć negatywny wpływ epidemii koronawirusa na turystykę. ...

Betlej: Przed biurami podróży trudne lato 2021

W przyszłym roku będzie o 25 – 50 procent mniej chętnych do skorzystania z ...

Polskie Koleje Linowe: droga na szczyt

Z czym kojarzą się Polskie Koleje Linowe? Z najwyżej położonymi w Polsce restauracją, plażą ...

Itaka zimą wróci do Sri Lanki

Tej zimy z Itaką można wybrać się do 48 krajów. Touroperator rusza dziś ze ...

Sezon na narty? Sprawdź, w jakich sytuacjach przyda się ubezpieczenie

Podróże to przyjemny czas, który poświęcamy na odkrywanie nowych miejsc, zmianę otoczenia i odprężenie ...

W Chorwacji powstaje gigantyczny hotel

500 pokojów, w których będzie mogło zamieszkać nawet 1,7 tysiąca gości, będzie liczył nowy ...