Turcja szuka sobie nowego logo

Filip Frydrykiewicz

Ministerstwo Turystyki Turcji ogłosiło przetarg na stworzenie nowego logo i hasła promocyjnego. Poza tym, że nie może kojarzyć się z żadnym już istniejącym, musi być czytelne w 32 językach

Turcja chce wykorzystać nowy motyw do promowania turystyki i kultury kraju, donosi dziennik „Hurriyet Daily”. Oznacza to, że pożegna się ze stosowanym obecnie tulipanem i kampanią „Turkey Home”, która była prowadzona przez ostatnich pięć lat. Nowy symbol ma być prosty, klarowny i unikatowy, a także zrozumiały dla osób z różnych krajów, by mógł być stosowany w 32 językach.

Ministerstwo ogłosiło przetarg na przygotowanie nowej identyfikacji marki, logo i sloganu. W ten sposób chce przejść od wizerunku kraju tradycyjnego do nowoczesnego. Za pomysłem stoi nowy dyrektor do spraw promocji Timuçin Güler, który chce odświeżyć strategię promocji. Plan działania obejmie nie tylko opracowanie głównej kampanii, ale też pobocznych, promujących różne oblicza Turcji, jako kierunku turystycznego atrakcyjnego dla wielu grup podróżnych. Plan zakłada opracowanie czterech spotów telewizyjnych.

Nowa strategia marketingowa ma pomóc pozyskać w przyszłym roku 50 milionów gości. Szacunki mówią, że w tym roku będzie ich 41 milionów, a Ministerstwo Turystyki chce podnieść udział tej dziedziny gospodarki do 7-8 procent PKB.

Czytaj też: „Turecka turystyka chce dogonić hiszpańską”.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Przejrzystość ofert nie na rękę liniom lotniczym

– Linie lotnicze nie chcą, żeby ich oferty dały się łatwo porównywać – mówił ...

Wielka Brytania promuje się przez Airbnb

Narodowa Agencja ds. Turystyki VisitBritain/VisitEngland współpracuje z Airbnb przy promocji rodzimych atrakcji turystycznych. Kontrakt ...

Ukraina – polscy turyści w szpitalu z zatruciem

34 turystów, w tym 11 Polaków, przebywających w ośrodku wypoczynkowym w ukraińskich Karpatach, trafiło ...

PIT: Turystyka młodzieżowa zagrożona szarą strefą

Chociaż turystyka dzieci i młodzieży ma ogromne znaczenie dla polskiej gospodarki, nikt jej nie ...

MSZ: Terroryści w Egipcie mogą zaatakować turystów

„Na terytorium Egiptu może dochodzić do ataków na miejsca odwiedzane przez turystów, miejsca kultu ...

Europejscy agenci walczą o równy dostęp do biletów lotniczych

Równe i przejrzyste zasady dostępu do biletów lotniczych to problem zajmujący europejskich agentów turystycznych. ...