Turcja szuka sobie nowego logo

Filip Frydrykiewicz

Ministerstwo Turystyki Turcji ogłosiło przetarg na stworzenie nowego logo i hasła promocyjnego. Poza tym, że nie może kojarzyć się z żadnym już istniejącym, musi być czytelne w 32 językach

Turcja chce wykorzystać nowy motyw do promowania turystyki i kultury kraju, donosi dziennik „Hurriyet Daily”. Oznacza to, że pożegna się ze stosowanym obecnie tulipanem i kampanią „Turkey Home”, która była prowadzona przez ostatnich pięć lat. Nowy symbol ma być prosty, klarowny i unikatowy, a także zrozumiały dla osób z różnych krajów, by mógł być stosowany w 32 językach.

Ministerstwo ogłosiło przetarg na przygotowanie nowej identyfikacji marki, logo i sloganu. W ten sposób chce przejść od wizerunku kraju tradycyjnego do nowoczesnego. Za pomysłem stoi nowy dyrektor do spraw promocji Timuçin Güler, który chce odświeżyć strategię promocji. Plan działania obejmie nie tylko opracowanie głównej kampanii, ale też pobocznych, promujących różne oblicza Turcji, jako kierunku turystycznego atrakcyjnego dla wielu grup podróżnych. Plan zakłada opracowanie czterech spotów telewizyjnych.

Nowa strategia marketingowa ma pomóc pozyskać w przyszłym roku 50 milionów gości. Szacunki mówią, że w tym roku będzie ich 41 milionów, a Ministerstwo Turystyki chce podnieść udział tej dziedziny gospodarki do 7-8 procent PKB.

Czytaj też: „Turecka turystyka chce dogonić hiszpańską”.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Narciarskie szaleństwo z WinterEvent

Wyjazd z WinterEvent to doskonały sposób na chwilę wytchnienia od ponurej, polskiej zimy. Firma ...

Polonus pojedzie za pół ceny

Polska Organizacja Turystyczna i przewoźnik autobusowy Polonus mają współpracować przy promowaniu turystyki krajowej. Na ...

Lotnisko Chopina: W tym roku padnie kolejny rekord

Do połowy grudnia warszawskie Lotnisko Chopina obsłużyło 18 milionów pasażerów – to więcej niż ...

Gdańskie lotnisko wybuduje biurowce

Kompleks biurowy o powierzchni 120 tysięcy metrów kwadratowych wybuduje gdańskie lotnisko, którego właścicielami są ...

TUI chce płacić hotelom w ratach

Grupa TUI proponuje hiszpańskim hotelarzom, że faktury za pobyty klientów zrealizowane zimą tego roku ...

Itaka wyróżniona godłem „Teraz Polska”

– Godło „Teraz Polska” to dla nas wyjątkowa rekomendacja, która potwierdza wartość naszego produktu ...