Polska Organizacja Turystyczna wypromuje wieś za unijne pieniądze

Nelly Kamińska

Polska Organizacja Turystyczna dostała ponad 905 tysięcy złotych z funduszy unijnych na promocję turystyki wiejskiej

Pieniądze pochodzą z Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Obszarów Wiejskich: Europa Inwestująca w Obszary Wiejskie na lata 2014-2020 – informuje Polska Organizacja Turystyczna w komunikacie. Główne cele tego programu to poprawa konkurencyjności rolnictwa i zrównoważony rozwój obszarów wiejskich połączony ze zrównoważonym zarządzaniem zasobami naturalnymi.

Czytaj też: „POT siedemnasty raz wskaże najlepsze produkty turystyczne”.

POT kolejny rok z rzędu aplikowała o granty. W ramach projektu „Identyfikacja, upowszechnianie i promocja dobrych praktyk w turystyce na obszarach wiejskich” organizacja będzie kontynuować zapoczątkowany w ubiegłym roku konkurs „Na wsi najlepiej – 12 dobrych praktyk w turystyce wiejskiej”, którego celem jest poprawa jakości usług turystycznych na wsi i stworzenie profesjonalnych ofert. Jak zapewnia POT, w minionym roku konkurs spotkał się z ogromnym zainteresowaniem podmiotów specjalizujących się w turystyce wiejskiej. Na realizację konkursu POT otrzymała prawie 590 tysięcy złotych.

Drugim projektem, który dzięki pozyskanym funduszom realizować będzie w tym roku POT, jest „Dobry biznes na wsi”. Głównym celem akcji jest ukazanie polskiej wsi jako atrakcyjnego miejsca do życia i prowadzenia działalności gospodarczej, w szczególności turystycznej, a długofalowo profesjonalizacja agroturystyki poprzez tworzenie produktów turystycznych promujących zdrowy styl życia. Na realizację tej akcji POT otrzymała prawie 316 tysięcy złotych. Jak zapowiada, zaprosi do współpracy blogerów i wykorzysta najnowsze trendy w marketingu internetowym, w tym storytelling.

Zobacz też: „Polska Organizacja Turystyczna szuka zdrowotnego EDEN-u”.

– Zarówno krajowi, jak i zagraniczni turyści coraz częściej chcą odpoczywać w miejscach, które zachowują naturalny krajobraz, mają zdrową, lokalną kuchnię i są wolne od tłumu, mechanizacji i urbanizacji. Polska wieś jest idealna dla osób szukających właśnie takiego wypoczynku – mówi prezes POT Robert Andrzejczyk, cytowany w komunikacie. – Naszym celem jest dotarcie do mieszkańców wsi z przekazem, że wykorzystując jej potencjał, mogą osiągnąć sukces w biznesie turystycznym – dodaje.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Koronawirus: Corendon gwarantuje turystom powrót do domu

Gwarancja powrotu z Turcji do Niemiec, jaką daje linia lotnicza Corendon, obejmuje pasażerów, którzy ...

Sebastian Nasiłowski, przewodniczący zespołu ds. turystyki i rekreacji Rady Przedsiębiorców przy Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców

Rada Przedsiębiorców zajmie się problemami branży turystycznej

VAT marża w turystyce i problemy z rezerwacjami w Państwowym Muzeum Auschwitz-Birkenau to problemy, ...

Branża turystyczna wystawia sobie złą ocenę

Niepewni, bezradni, egoistyczni – taki obraz samych siebie przedstawiają przedsiębiorcy turystyczni, wynika z ankiety ...

Rezerwacja parkingu to nie usługa turystyczna

Agenci turystyczni nie muszą obawiać się, że łącząc rezerwację parkingu z przelotem czy sprzedażą ...

Stacjonarni agenci radzą sobie lepiej

W zeszłym roku w Wielkiej Brytanii zamknęło się 87 stacjonarnych biur agencyjnych. To duża ...

Wrocław – pięć nowych kierunków czarterowych na lato

W letniej siatce wrocławskiego lotniska znalazło się pięć nowych kierunków czarterowych – Olbia, Kalabria, ...