Polska Organizacja Turystyczna wypromuje wieś za unijne pieniądze

Polska Organizacja Turystyczna dostała ponad 905 tysięcy złotych z funduszy unijnych na promocję turystyki wiejskiej

Publikacja: 03.06.2019 12:56

Polska Organizacja Turystyczna wypromuje wieś za unijne pieniądze

Foto: Nelly Kamińska

Pieniądze pochodzą z Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Obszarów Wiejskich: Europa Inwestująca w Obszary Wiejskie na lata 2014-2020 – informuje Polska Organizacja Turystyczna w komunikacie. Główne cele tego programu to poprawa konkurencyjności rolnictwa i zrównoważony rozwój obszarów wiejskich połączony ze zrównoważonym zarządzaniem zasobami naturalnymi.

Czytaj też: „POT siedemnasty raz wskaże najlepsze produkty turystyczne”.

POT kolejny rok z rzędu aplikowała o granty. W ramach projektu „Identyfikacja, upowszechnianie i promocja dobrych praktyk w turystyce na obszarach wiejskich” organizacja będzie kontynuować zapoczątkowany w ubiegłym roku konkurs „Na wsi najlepiej – 12 dobrych praktyk w turystyce wiejskiej”, którego celem jest poprawa jakości usług turystycznych na wsi i stworzenie profesjonalnych ofert. Jak zapewnia POT, w minionym roku konkurs spotkał się z ogromnym zainteresowaniem podmiotów specjalizujących się w turystyce wiejskiej. Na realizację konkursu POT otrzymała prawie 590 tysięcy złotych.

Drugim projektem, który dzięki pozyskanym funduszom realizować będzie w tym roku POT, jest „Dobry biznes na wsi”. Głównym celem akcji jest ukazanie polskiej wsi jako atrakcyjnego miejsca do życia i prowadzenia działalności gospodarczej, w szczególności turystycznej, a długofalowo profesjonalizacja agroturystyki poprzez tworzenie produktów turystycznych promujących zdrowy styl życia. Na realizację tej akcji POT otrzymała prawie 316 tysięcy złotych. Jak zapowiada, zaprosi do współpracy blogerów i wykorzysta najnowsze trendy w marketingu internetowym, w tym storytelling.

Zobacz też: „Polska Organizacja Turystyczna szuka zdrowotnego EDEN-u”.

– Zarówno krajowi, jak i zagraniczni turyści coraz częściej chcą odpoczywać w miejscach, które zachowują naturalny krajobraz, mają zdrową, lokalną kuchnię i są wolne od tłumu, mechanizacji i urbanizacji. Polska wieś jest idealna dla osób szukających właśnie takiego wypoczynku – mówi prezes POT Robert Andrzejczyk, cytowany w komunikacie. – Naszym celem jest dotarcie do mieszkańców wsi z przekazem, że wykorzystując jej potencjał, mogą osiągnąć sukces w biznesie turystycznym – dodaje.

Pieniądze pochodzą z Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Obszarów Wiejskich: Europa Inwestująca w Obszary Wiejskie na lata 2014-2020 – informuje Polska Organizacja Turystyczna w komunikacie. Główne cele tego programu to poprawa konkurencyjności rolnictwa i zrównoważony rozwój obszarów wiejskich połączony ze zrównoważonym zarządzaniem zasobami naturalnymi.

Czytaj też: „POT siedemnasty raz wskaże najlepsze produkty turystyczne”.

Pozostało 80% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Boeing stawia na polskich inżynierów
Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku