Polska Organizacja Turystyczna wypromuje wieś za unijne pieniądze

Nelly Kamińska

Polska Organizacja Turystyczna dostała ponad 905 tysięcy złotych z funduszy unijnych na promocję turystyki wiejskiej

Pieniądze pochodzą z Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Obszarów Wiejskich: Europa Inwestująca w Obszary Wiejskie na lata 2014-2020 – informuje Polska Organizacja Turystyczna w komunikacie. Główne cele tego programu to poprawa konkurencyjności rolnictwa i zrównoważony rozwój obszarów wiejskich połączony ze zrównoważonym zarządzaniem zasobami naturalnymi.

Czytaj też: „POT siedemnasty raz wskaże najlepsze produkty turystyczne”.

POT kolejny rok z rzędu aplikowała o granty. W ramach projektu „Identyfikacja, upowszechnianie i promocja dobrych praktyk w turystyce na obszarach wiejskich” organizacja będzie kontynuować zapoczątkowany w ubiegłym roku konkurs „Na wsi najlepiej – 12 dobrych praktyk w turystyce wiejskiej”, którego celem jest poprawa jakości usług turystycznych na wsi i stworzenie profesjonalnych ofert. Jak zapewnia POT, w minionym roku konkurs spotkał się z ogromnym zainteresowaniem podmiotów specjalizujących się w turystyce wiejskiej. Na realizację konkursu POT otrzymała prawie 590 tysięcy złotych.

Drugim projektem, który dzięki pozyskanym funduszom realizować będzie w tym roku POT, jest „Dobry biznes na wsi”. Głównym celem akcji jest ukazanie polskiej wsi jako atrakcyjnego miejsca do życia i prowadzenia działalności gospodarczej, w szczególności turystycznej, a długofalowo profesjonalizacja agroturystyki poprzez tworzenie produktów turystycznych promujących zdrowy styl życia. Na realizację tej akcji POT otrzymała prawie 316 tysięcy złotych. Jak zapowiada, zaprosi do współpracy blogerów i wykorzysta najnowsze trendy w marketingu internetowym, w tym storytelling.

Zobacz też: „Polska Organizacja Turystyczna szuka zdrowotnego EDEN-u”.

– Zarówno krajowi, jak i zagraniczni turyści coraz częściej chcą odpoczywać w miejscach, które zachowują naturalny krajobraz, mają zdrową, lokalną kuchnię i są wolne od tłumu, mechanizacji i urbanizacji. Polska wieś jest idealna dla osób szukających właśnie takiego wypoczynku – mówi prezes POT Robert Andrzejczyk, cytowany w komunikacie. – Naszym celem jest dotarcie do mieszkańców wsi z przekazem, że wykorzystując jej potencjał, mogą osiągnąć sukces w biznesie turystycznym – dodaje.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

W Hiszpanii najtaniej w Salamance

Salamanka, Grenada i Sewilla to najtańsze miasta w Hiszpanii na tegoroczne wakacje. Na drugim ...

Czeski Neckermann też musi się zamknąć

Nie udało się znaleźć inwestora dla Neckermanna w Czechach. Podobnie jak w Polsce, Niemczech ...

Albania napędza wczesną sprzedaż wakacji

O 60 procent wzrosła w porównaniu z zeszłym rokiem liczba Polaków, którzy w biurach ...

Grecy dopłacą do zimowych hoteli

Greckie hotele, które zdecydują się pracować także zimą, mogą ubiegać się o dopłaty do ...

Prezes POT: Pokażemy Polskę otwartą, gościnną i bezpieczną

Zmieniło się podejście do turystyki. Traktujemy ją jako gałąź gospodarki, w którą warto inwestować. ...

Niemiecki TUI: Zaczynamy ofensywę rodzinną

Hiszpania, Grecja, Chorwacja, Bułgaria i Tunezja – to kierunki, na które w przyszłym sezonie ...