Pieniądze pochodzą z Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Obszarów Wiejskich: Europa Inwestująca w Obszary Wiejskie na lata 2014-2020 – informuje Polska Organizacja Turystyczna w komunikacie. Główne cele tego programu to poprawa konkurencyjności rolnictwa i zrównoważony rozwój obszarów wiejskich połączony ze zrównoważonym zarządzaniem zasobami naturalnymi.
Czytaj też: „POT siedemnasty raz wskaże najlepsze produkty turystyczne”.
POT kolejny rok z rzędu aplikowała o granty. W ramach projektu „Identyfikacja, upowszechnianie i promocja dobrych praktyk w turystyce na obszarach wiejskich” organizacja będzie kontynuować zapoczątkowany w ubiegłym roku konkurs „Na wsi najlepiej – 12 dobrych praktyk w turystyce wiejskiej”, którego celem jest poprawa jakości usług turystycznych na wsi i stworzenie profesjonalnych ofert. Jak zapewnia POT, w minionym roku konkurs spotkał się z ogromnym zainteresowaniem podmiotów specjalizujących się w turystyce wiejskiej. Na realizację konkursu POT otrzymała prawie 590 tysięcy złotych.
Drugim projektem, który dzięki pozyskanym funduszom realizować będzie w tym roku POT, jest „Dobry biznes na wsi”. Głównym celem akcji jest ukazanie polskiej wsi jako atrakcyjnego miejsca do życia i prowadzenia działalności gospodarczej, w szczególności turystycznej, a długofalowo profesjonalizacja agroturystyki poprzez tworzenie produktów turystycznych promujących zdrowy styl życia. Na realizację tej akcji POT otrzymała prawie 316 tysięcy złotych. Jak zapowiada, zaprosi do współpracy blogerów i wykorzysta najnowsze trendy w marketingu internetowym, w tym storytelling.
Zobacz też: „Polska Organizacja Turystyczna szuka zdrowotnego EDEN-u”.