Cypr potrzebuje lepszej promocji

O 7 procent spadła rok do roku liczba przyjazdów na Cypr w pierwszych sześciu miesiącach tego roku. Przedstawiciele branży są zaniepokojeni, ministerstwo uspokaja i zapewnia, że ma plan działania

Publikacja: 21.08.2019 07:13

Cypr potrzebuje lepszej promocji

Foto: www.visitcyprus.com

Cypru nie ma już w grupie krajów pierwszego wyboru, uważa dyrektor Urzędu ds. Turystyki Paphos (Etap) Nasos Hadjigeorgiou. – Niestety, zarówno Paphos, jak i Cypr przestały być modnymi kierunkami dla turystów z wielu krajów – twierdzi, cytowany przez portal Cyprus-Mail.

W samym czerwcu liczba turystów spadła o 6,6 procent rok do roku – przyjechało mniej klientów z Grecji, Wielkiej Brytanii i Niemiec. A w całym  pierwszym półroczu zmiana wyniosła 7 procent in minus.

Zdaniem Hadjigeorgiou przyczyną jest brak dogodnych połączeń, słaba promocja za granicą, a także mało zróżnicowany produkt turystyczny. Nie bez znaczenia jest rosnąca konkurencja innych kierunków, dobra pogoda utrzymująca się w Europie i niepewność związana z brexitem. Dyrektor mówi, że hotele nie przygotowały ofert specjalnych, w ciągu roku liczba przyjazdów na przemian rośnie i spada, to wszystko przekłada się na niższe przychody z turystyki.

Zobacz także: „Rosjanie podporą cypryjskiej turystyki”.

W zeszłym roku Cypr odwiedziły rekordowe 4 miliony turystów. Minister turystyki Savvas Perdios potwierdza, że obecny czas jest trudny dla branży, ale jego zdaniem nie ma powodów do paniki. – Spadki są rzeczą naturalną szczególnie, że konkurencja ze strony Turcji, Egiptu, Tunezji i Maroka jest coraz większa – tłumaczy. – Pracujemy nad przywróceniem części lotów, które straciliśmy w ostatnich miesiącach. W najbliższych tygodniach powinno pojawić się więcej informacji na ten temat – zapowiada.

Jego zdaniem Cypr powinien zabiegać o klientów z innych rynków niż tradycyjne, jak Wielka Brytania i Rosja, gdzie konkurencja pozostałych kierunków jest bardzo widoczna. Ministerstwo przygotowuje też nową kampanię reklamową, która ma pomóc stworzyć nowy wizerunek Cypru jako kraju turystycznego. Miałaby być ona prowadzona przez dwa najbliższe lata. Wkrótce resort ma zaprezentować również strategię na kolejną dekadę. Głównym celem, jaki sobie stawia, jest wydłużenie sezonu, ale też poprawa jakości usług i pozyskanie nowych inwestycji i klientów z innych rynków.

Czytaj też: „Minister turystyki Cypru spotka się z touroperatorami”.

Z kolei portal Money-tourism informuje, że cypryjski resort turystyki podjął współpracę z sąsiednimi krajami – Izraelem, Egiptem, Jordanią i Libanem – w tworzeniu wspólnych produktów. Pakiety obejmują szlaki tematyczne, na których znalazły się najważniejsze miejsca w poszczególnych krajach. Mowa zarówno o cudach przyrody, jak i pomnikach kultury czy wielkich wydarzeniach. Propozycje powstały z myślą o turystach ze Stanów Zjednoczonych, Kanady, Chin, Japonii i Francji. Przykładowe oferty to podróże śladami Afrodyty, św. Pawła Apostoła czy śródziemnomorski szlak kulinarny.

Cypru nie ma już w grupie krajów pierwszego wyboru, uważa dyrektor Urzędu ds. Turystyki Paphos (Etap) Nasos Hadjigeorgiou. – Niestety, zarówno Paphos, jak i Cypr przestały być modnymi kierunkami dla turystów z wielu krajów – twierdzi, cytowany przez portal Cyprus-Mail.

W samym czerwcu liczba turystów spadła o 6,6 procent rok do roku – przyjechało mniej klientów z Grecji, Wielkiej Brytanii i Niemiec. A w całym  pierwszym półroczu zmiana wyniosła 7 procent in minus.

Pozostało 82% artykułu
Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Tendencje
La Palma znowu przyjmuje samoloty