Cypr potrzebuje lepszej promocji

www.visitcyprus.com

O 7 procent spadła rok do roku liczba przyjazdów na Cypr w pierwszych sześciu miesiącach tego roku. Przedstawiciele branży są zaniepokojeni, ministerstwo uspokaja i zapewnia, że ma plan działania

Cypru nie ma już w grupie krajów pierwszego wyboru, uważa dyrektor Urzędu ds. Turystyki Paphos (Etap) Nasos Hadjigeorgiou. – Niestety, zarówno Paphos, jak i Cypr przestały być modnymi kierunkami dla turystów z wielu krajów – twierdzi, cytowany przez portal Cyprus-Mail.

W samym czerwcu liczba turystów spadła o 6,6 procent rok do roku – przyjechało mniej klientów z Grecji, Wielkiej Brytanii i Niemiec. A w całym  pierwszym półroczu zmiana wyniosła 7 procent in minus.

Zdaniem Hadjigeorgiou przyczyną jest brak dogodnych połączeń, słaba promocja za granicą, a także mało zróżnicowany produkt turystyczny. Nie bez znaczenia jest rosnąca konkurencja innych kierunków, dobra pogoda utrzymująca się w Europie i niepewność związana z brexitem. Dyrektor mówi, że hotele nie przygotowały ofert specjalnych, w ciągu roku liczba przyjazdów na przemian rośnie i spada, to wszystko przekłada się na niższe przychody z turystyki.

Zobacz także: „Rosjanie podporą cypryjskiej turystyki”.

W zeszłym roku Cypr odwiedziły rekordowe 4 miliony turystów. Minister turystyki Savvas Perdios potwierdza, że obecny czas jest trudny dla branży, ale jego zdaniem nie ma powodów do paniki. – Spadki są rzeczą naturalną szczególnie, że konkurencja ze strony Turcji, Egiptu, Tunezji i Maroka jest coraz większa – tłumaczy. – Pracujemy nad przywróceniem części lotów, które straciliśmy w ostatnich miesiącach. W najbliższych tygodniach powinno pojawić się więcej informacji na ten temat – zapowiada.

Jego zdaniem Cypr powinien zabiegać o klientów z innych rynków niż tradycyjne, jak Wielka Brytania i Rosja, gdzie konkurencja pozostałych kierunków jest bardzo widoczna. Ministerstwo przygotowuje też nową kampanię reklamową, która ma pomóc stworzyć nowy wizerunek Cypru jako kraju turystycznego. Miałaby być ona prowadzona przez dwa najbliższe lata. Wkrótce resort ma zaprezentować również strategię na kolejną dekadę. Głównym celem, jaki sobie stawia, jest wydłużenie sezonu, ale też poprawa jakości usług i pozyskanie nowych inwestycji i klientów z innych rynków.

Czytaj też: „Minister turystyki Cypru spotka się z touroperatorami”.

Z kolei portal Money-tourism informuje, że cypryjski resort turystyki podjął współpracę z sąsiednimi krajami – Izraelem, Egiptem, Jordanią i Libanem – w tworzeniu wspólnych produktów. Pakiety obejmują szlaki tematyczne, na których znalazły się najważniejsze miejsca w poszczególnych krajach. Mowa zarówno o cudach przyrody, jak i pomnikach kultury czy wielkich wydarzeniach. Propozycje powstały z myślą o turystach ze Stanów Zjednoczonych, Kanady, Chin, Japonii i Francji. Przykładowe oferty to podróże śladami Afrodyty, św. Pawła Apostoła czy śródziemnomorski szlak kulinarny.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Air Mauritius niewypłacalny

Narodowy przewoźnik Mauritiusu, Air Mauritius, ogłosił, że nie może dalej obsługiwać swoich zobowiązań finansowych ...

Hartmann: agenci muszą być odważniejsi

Agenci muszą oferować więcej, a za swoją pracę pobierać dodatkowe wynagrodzenie – twierdzi prezes ...

Travelplanet sprzedał 30 procent więcej wakacji

O 30 procent wzrosła sprzedaż wyjazdów z biurami podróży w porównaniu z zeszłym rokiem. ...

Wszyscy chcą lecieć do Meksyku

Tylko w tym roku liczba miejsc w samolotach do Meksyku zwiększy się o milion. ...

Z Emirates przez Sao Paulo do Santiago

Emirates otworzyły nowe połączenie z Dubaju do Santiago w Chile przez brazylijskie S?o Paulo. ...

Luksusowe wakacje tylko u agenta

Dertour Deluxe, touroperator specjalizujący się w wyjazdach dla wymagających klientów, chce sprzedawać ofertę tylko ...