Cypr potrzebuje lepszej promocji

www.visitcyprus.com

O 7 procent spadła rok do roku liczba przyjazdów na Cypr w pierwszych sześciu miesiącach tego roku. Przedstawiciele branży są zaniepokojeni, ministerstwo uspokaja i zapewnia, że ma plan działania

Cypru nie ma już w grupie krajów pierwszego wyboru, uważa dyrektor Urzędu ds. Turystyki Paphos (Etap) Nasos Hadjigeorgiou. – Niestety, zarówno Paphos, jak i Cypr przestały być modnymi kierunkami dla turystów z wielu krajów – twierdzi, cytowany przez portal Cyprus-Mail.

W samym czerwcu liczba turystów spadła o 6,6 procent rok do roku – przyjechało mniej klientów z Grecji, Wielkiej Brytanii i Niemiec. A w całym  pierwszym półroczu zmiana wyniosła 7 procent in minus.

Zdaniem Hadjigeorgiou przyczyną jest brak dogodnych połączeń, słaba promocja za granicą, a także mało zróżnicowany produkt turystyczny. Nie bez znaczenia jest rosnąca konkurencja innych kierunków, dobra pogoda utrzymująca się w Europie i niepewność związana z brexitem. Dyrektor mówi, że hotele nie przygotowały ofert specjalnych, w ciągu roku liczba przyjazdów na przemian rośnie i spada, to wszystko przekłada się na niższe przychody z turystyki.

Zobacz także: „Rosjanie podporą cypryjskiej turystyki”.

W zeszłym roku Cypr odwiedziły rekordowe 4 miliony turystów. Minister turystyki Savvas Perdios potwierdza, że obecny czas jest trudny dla branży, ale jego zdaniem nie ma powodów do paniki. – Spadki są rzeczą naturalną szczególnie, że konkurencja ze strony Turcji, Egiptu, Tunezji i Maroka jest coraz większa – tłumaczy. – Pracujemy nad przywróceniem części lotów, które straciliśmy w ostatnich miesiącach. W najbliższych tygodniach powinno pojawić się więcej informacji na ten temat – zapowiada.

Jego zdaniem Cypr powinien zabiegać o klientów z innych rynków niż tradycyjne, jak Wielka Brytania i Rosja, gdzie konkurencja pozostałych kierunków jest bardzo widoczna. Ministerstwo przygotowuje też nową kampanię reklamową, która ma pomóc stworzyć nowy wizerunek Cypru jako kraju turystycznego. Miałaby być ona prowadzona przez dwa najbliższe lata. Wkrótce resort ma zaprezentować również strategię na kolejną dekadę. Głównym celem, jaki sobie stawia, jest wydłużenie sezonu, ale też poprawa jakości usług i pozyskanie nowych inwestycji i klientów z innych rynków.

Czytaj też: „Minister turystyki Cypru spotka się z touroperatorami”.

Z kolei portal Money-tourism informuje, że cypryjski resort turystyki podjął współpracę z sąsiednimi krajami – Izraelem, Egiptem, Jordanią i Libanem – w tworzeniu wspólnych produktów. Pakiety obejmują szlaki tematyczne, na których znalazły się najważniejsze miejsca w poszczególnych krajach. Mowa zarówno o cudach przyrody, jak i pomnikach kultury czy wielkich wydarzeniach. Propozycje powstały z myślą o turystach ze Stanów Zjednoczonych, Kanady, Chin, Japonii i Francji. Przykładowe oferty to podróże śladami Afrodyty, św. Pawła Apostoła czy śródziemnomorski szlak kulinarny.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Paweł Niewiadomski prezesem europejskich touroperatorów

Podczas obrad w Kuala Lumpur w Malezji Europejska Organizacja Związków Biur Podróży Unii Europejskiej ...

Na Krecie dłuższy sezon i więcej klientów

4,5 miliona gości ma w tym roku przyjechać na Kretę. Rok temu było ich ...

Hotelarze liczą straty po zimnej majówce

Pijatyki, głośne imprezy, seks w hotelowym basenie, telewizor wyrzucony przez okno – tak niektórzy ...

Air France i KLM z nowościami na lato

58 nowych tras, w tym dwie z Polski, pojawi się w letniej siatce Air ...

Wir polarny zamraża Stany Zjednoczone

Układ niskiego ciśnienia o charakterze cyklonu, który rozciąga się nad większą częścią Stanów Zjednoczonych, ...

Prezes Neckermanna: Agenci zauważyli, że się zmieniamy i chcą nas sprzedawać

Sprzedaż wycieczek w biurze podróży Neckermann wzrosła rok do roku o 50 procent. Na ...