Choć hotele dla dorosłych wzbudzały w pewnym momencie w Niemczech sporo kontrowersji - ich przeciwnicy uważali, że dyskryminują niektóre grupy podróżnych - to wyniki sprzedaży pokazują, że produkt całkiem dobrze przyjął się na rynku.
– Zauważamy trend do kupowania produktów, które odpowiadają na potrzeby poszczególnych grup podróżnych – mówi Jörg Wagner, menedżer produktu w Alltours, cytowany przez portal branżowy fvw. Jak wyjaśnia, dotyczy to nie tylko hoteli dla dorosłych, lecz także obiektów dostosowanych do potrzeb rodzin z dziećmi i osób, które chcą na wakacjach korzystać z oferty sportowej i wellness. Alltours ma 3,3 tysiąca obiektów noclegowych, w tym 74 hotele dla dorosłych.
W podobnym tonie wypowiada się Andreas Rüttgers, dyrektor innego dużego touroperatora, Schauinsland-Reisen (SLR). Jego zdaniem jeszcze kilka lat temu klienci szukali jedynie odpoczynku z dala od rodzin z dziećmi, dziś hotele oferują coraz więcej usług dodatkowych dla tej grupy podróżnych, w tym specjalne wyposażenie pokojów i programy animacyjne. Latem 2017 roku SLR miał 50 tysięcy rezerwacji w hotelach dla dorosłych. Obecnie oferta została więc poszerzona do ponad 200 tego typu obiektów.
Także DER Touristik rozwija ten segment produktu, głównie przez organizatora Jahn Reisen. W tym roku liczba rezerwacji do hoteli dla dorosłych wzrosła u niego o 20 procent - informuje menedżer produktu Nils Lübbe. Jak mówi, obiekty dla klientów powyżej 16 roku życia stanowią już 10 procent całej oferty. Od zeszłego roku Jahn Reisen wydaje też oddzielny katalog „Adults together" (ang. dorośli razem).
TUI ma tego typu ofertę już od 2008 roku. Mowa o sieci Sensimar, w której obecnie znajduje się 400 hoteli na całym świecie. Osoby powyżej 16 roku życia, które chcą spędzić wakacje w aktywny sposób, mogą natomiast wybrać się do ośrodka Magic Life Candia Maris na Krecie.