- Jesienna odsłona naszej akcji realizowanej z Polską Organizacją Turystyczną pokazuje, że jej pomysł był strzałem w dziesiątkę – mówił Witold Bańka, minister sportu i turystyki, na konferencji prasowej podsumowującej wyniki kampanii. – 110 tysięcy turystów to liczba imponująca, bo dwukrotnie większa niż podczas pierwszej edycji w 2016 roku, podobnie jak rekordowa liczba 554 partnerów, jacy nas wsparli. A kiedy ją uruchamialiśmy, miałem wątpliwości, czy się przyjmie. Chciałbym, aby weszła na stałe do kalendarza imprez – dodał.
Celem akcji jest zachęcanie Polaków do podróżowania po kraju i odkrywania jego uroków przed sezonem letnim lub po nim. Usługi turystyczne - noclegowe, gastronomiczne, kulturalna – oferowane są przez chętne firmy w cenie obniżonej o 50 procent.
Wyniki ostatniej edycji (6 - 8 października 2017 roku) wskazują, że kampanię zna prawie co czwarty Polak. 87 procent respondentów podkreśla, że odnieśli „dużą korzyść" z wzięcia w niej udziału. 72,6 procent turystów zaznacza, że największą zaletą kampanii jest obniżona cena noclegów i usług. Jak policzył POT, każdy uczestnik zaoszczędził dzięki temu 72 zł.
– To się może wydawać mało, bo wchodzą w to wszystkie usługi, w tym bilety do muzeów, więc jeżeli kosztuje on załóżmy 15 złotych, to po obniżce – 7 złotych, ale w wypadku noclegu zamiast 250 złotych uczestnik akcji zapłaci 150 złotych – wyjaśnia w rozmowie z Turystyką.rp.pl prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk.
Z trzech akcji „Polska. Zobacz więcej", realizowanych jesienią i wiosną, wzięło dotąd udział 250 tysięcy turystów. Liczba partnerów stopniowo rosła: jesienią 2016 roku – 396 podmiotów, wiosną 2017 roku – 469, w jesienią 2017 roku – 554 podmioty.