„Polska zobacz więcej" już w sprzedaży

Rozpoczęła się sprzedaż usług turystycznych na najbliższy „weekend za pół ceny". Tym razem weźmie w nim udział prawie 560 firm i instytucji a odbędzie się między 6 a 8 października

Publikacja: 18.09.2017 15:44

Fot. PAP/Tomasz Gzell

Fot. PAP/Tomasz Gzell

Foto: PAP

Ogólnopolską akcję organizują Polska Organizacja Turystyczna i Ministerstwo Sportu i Turystyki. To będzie jej trzecia edycja, poprzednie miały miejsce jesienią zeszłego roku i wiosną tego roku. Impreza jest oczkiem w głowie ministra sportu i turystyki Witolda Bańki. Nic dziwnego, że inaugurację sprzedaży zorganizowano w Zamku Królewskim w Warszawie. Zaproszono 200 osób – działaczy turystycznych, urzędników, przedstawicieli obiektów, które włączyły się do akcji. - Cieszę się , że rząd tak wspiera turystykę, najdynamiczniej rozwijającą się dziedzinę gospodarki, która już teraz przynosi 6 procent PKB – mówił Bańka.

Akcja ma służyć popularyzowaniu turystyki krajowej, wspomaganie ruchu turystycznego poza sezonami letnim i zimowym. - Chcielibyśmy, aby „weekendy za pół ceny"stały się tradycją, żeby Polacy odkrywali Polskę - mówił Bańka. Wspomniał też, że Polska jest coraz popularniejsza wśród turystów zagranicznych, jednym z najważniejszych jej atutów jest bezpieczeństwo. Zadeklarował, że rząd będzie intensywniej promował turystyczne walory Polski za granicą. Budżet Polskiej Organizacji Turystycznej ma być w nowym roku powiększony o 10 milionów złotych, czyli o jedną czwartą, bo tegoroczny wynosi 40 mln złotych.

- Coraz częściej doceniamy turystyczne walory Polski i to właśnie Polskę wybieramy na miejsce odpoczynku oraz wakacji. Z wstępnych szacunków wynika, że w pierwszym półroczu tego roku nastąpił wzrost krajowych podróży o ponad 7 procent w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego. Krajowy ruch turystyczny wciąż rośnie a takie akcje jak „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny" bez wątpienia przyczyniają się do tego pozytywnego trendu – mówił minister.

Bańka zaprosił do udziału w akcji „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny" spółek państwowych - PKP Intercity i Poczty Polskiej. Spot zachęcający do udziału w akcji pod tytułem „Zakochaj się w Polsce" ma się ukazywać w TVP 1 i TVP 2 oraz w internecie.

W jesiennej edycji akcji weźmie udział 560 podmiotów - hoteli, pensjonatów, muzeów, restauracji, ośrodków sportowych - o 100 więcej niż wiosną. 36 procent z nich zakwalifikowano do kategorii zakwaterowanie, 18 procent – zwiedzanie, 13 procent – kultura, 11 procent – gastronomia, a 9 procent – sport i rekreacja. Najwięcej, bo 105 zgłosiło się partnerów z województwa małopolskiego. Na drugim miejscu jest województwo pomorskie z liczbą 62, a na trzecim dolnośląskie – 49 podmiotów oferujących usługi turystyczne. Niewiele mniej, bo 47 partnerów weźmie udział w akcji na Mazowszu.

W poprzedniej edycji z ich usług skorzystało 77,5 tysiące ludzi. Teraz organizatorzy mają nadzieję na 100 tysięcy odwiedzających.

Start „weekendu za pół ceny" połączono z promocją Wielkiego Gościńca Litewskiego. Chodzi o szlak turystyczny stworzony wokół idei szlaku handlowo-pocztowego, jaki przez wieki funkcjonował w II Rzeczpospolitej Obojga Narodów, łącząc dwie stolice – Warszawę i Wilno. Upadł dopiero wraz z rozbiorem państwa. Szlak zyskał w tym roku tytuł EDEN-u w konkursie Unii Europejskiej na miejsca służące turystom, ale przestrzegające zasad zrównoważonego rozwoju. Szlak biegnie przez: wschodnie Mazowsze, Podlasie (Supraśl), Białystok, Grodno, Druskienniki i Troki.

Na szlaku znajduje się wiele zabytków, atrakcyjnych miejsc przyrodniczych, festiwali i zajęć popularyzujących miejscową kulturę,tradycję, historię, w tym szczególnie kulinaria. Jak mówił dyrektor Lokalnej Organizacji Turystycznej Wielki Gościniec Litewski, przed organizacją jeszcze dużo do zrobienia – trzeba szlak oznakować, zacieśnić współpracę obiektów noclegowych i gastronomicznych i zacząć certyfikować miejsca i produkty.

Wielki Gościniec Litewski będzie prezentowany w odcinkowym programie telewizyjnym (TVP 1).

Ogólnopolską akcję organizują Polska Organizacja Turystyczna i Ministerstwo Sportu i Turystyki. To będzie jej trzecia edycja, poprzednie miały miejsce jesienią zeszłego roku i wiosną tego roku. Impreza jest oczkiem w głowie ministra sportu i turystyki Witolda Bańki. Nic dziwnego, że inaugurację sprzedaży zorganizowano w Zamku Królewskim w Warszawie. Zaproszono 200 osób – działaczy turystycznych, urzędników, przedstawicieli obiektów, które włączyły się do akcji. - Cieszę się , że rząd tak wspiera turystykę, najdynamiczniej rozwijającą się dziedzinę gospodarki, która już teraz przynosi 6 procent PKB – mówił Bańka.

Pozostało 83% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek