Ferien Touristik został założony w 2001 roku jako touroperator pakietujący dynamicznie pod marką parasolową biur franczyzowych należących do TUI. Przez ostatnie dziesięć lat należał do Media Ventures, firmy, której właścicielem jest Dirk Ströer, w Polsce działającej jako sprzedawca reklamy zewnętrznej. OTI Holding został udziałowcem Ferien Touristik w marcu 2017 roku. Firma zatrudnia 37 osób, w zeszłym roku jej obrót wyniósł 65 milionów euro. Rocznie z jej usług korzysta około 150 tysięcy osób. W tym roku zanotowała 3-procentowy wzrost sprzedaży, a w zeszłym - dwucyfrowy wzrost obrotów i liczby klientów.

Ważnymi partnerami Ferien Touristik są biura franczyzowe i salony własne TUI, a także sieć agentów tanich linii lotniczych i stowarzyszenie QTA. Z wieloma agentami firma ma podpisane kontrakty na dwa lata lub dłużej. – Jeśli coś zmieni się w naszym modelu biznesowym, będziemy o tym informować każdego roku w październiku – zapowiada prezes.

Ferien Touristik podaje, że w przyszłym roku mocniej skupi się na sprzedaży tureckiej oferty. OTI Holding jest nie tylko właścicielem biur podróży pod nazwą Coral Travel, lecz także ma udziały w tureckich hotelach. Do firmy należy również w całości Xanadu Resort i Otium Eco Club.