Górną granicę wieku przewidziano w prawie unijnym. Jeden z pilotów Lufthansy po ukończeniu 65 roku życia nie dostawał przez dwa miesiące zapłaty od swojej firmy. Miał aktualną licencję i kwalifikacje instruktora. Poskarżył się więc w sądzie pracy. Jego zdaniem granica 65 lat stanowi dyskryminację ze względu na wiek i narusza wolność wyboru zawodu.
Niemieccy sędziowie wystąpili z pytaniem do Trybunału Sprawiedliwości. Ten orzekł, że granica wieku jest ważna i uzasadniona ze względu na zapewnienie bezpieczeństwa w lotnictwie cywilnym w Europie. Sędziowie tłumaczyli, że niezaprzeczalnie zdolności fizyczne konieczne do wykonywania zawodu pilota liniowego pogarszają się z wiekiem.
Pierwsze sale nowego, oczekiwanego od lat flagowego muzeum Egiptu, zostały udostępnione zwiedzającym. Na razie t...
Wierzyciele bezskutecznie szukają majątku jednej z najbogatszych do niedawna Polek. I stawiają jej coraz poważni...
Polacy pokochali parki rozrywki, o czym może świadczyć rosnąca liczba tego typu miejsc. Wkrótce ma się ona powię...
Ekskluzywny hotel na wyspie Kos i biuro podróży Grecos Holiday zostali zwycięzcami konkursu na najlepszy produkt...
Dzięki wynikom konkursu Kompas Wakacyjny łatwiej mi pracować i przekonywać klientów do wyjazdów – mówi agent tur...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas