Portret młodych Europejczyków to owoc badania przeprowadzonego przez agencję YouGov na zlecenie Fundacji TUI. Koncern chciał poznać, jakim wartościom hołdują obywatele Starego Kontynentu w wieku od 16 do 26 lat z siedmiu krajów Unii Europejskiej (z Polski, Niemiec, Grecji, Hiszpanii, Francji, Wielkiej Brytanii i Włoch).
Z badania wynika, że podróże są ważnym aspektem życia prywatnego dla 48 procent pytanych i wyprzedzają w tym względzie wagę przykładaną do dalszej rodziny (30 procent odpowiedzi), tradycji (26 procent), politycznego zaangażowania (25 procent) i religii (19 procent). Przed turystyką stawiane są natomiast rodzina (80 procent), przyjaciele (70 procent), wykształcenie (67 procent), miłość i seks (66 procent). Przy okazji okazuje się m.in., że miłość i seks są dla młodych Polaków ważniejsze niż wykształcenie. Na kolejnych miejscach listy wartości znalazły się rozrywka (62 procent), sukces zawodowy (62 procent) i pieniądze (52 procent). Kultura ma znaczenie dla 49 procent pytanych.