Od 5 do 7 kwietnia na 12 tysiącach metrów kwadratowych powierzchni ekspozycyjnej rozpoczną się połączone targi hotelowe i gastronomiczne - EuroGastro i WorldHotel.
Wystawcy EuroGastro przedstawią ofertę wyposażenia zaplecza kuchennego dla restauracji, kawiarni, piekarni, cukierni, lodziarni, barów, małej gastronomii, pubów, pizzerii i punktów zbiorowego żywienia. Poza sprzętami zaproponują też produkty i półprodukty spożywcze - ryby, owoce morza, mięsa, wędliny, warzywa, zioła, przyprawy i nabiał, jak też wyroby słodkie i słone, świeże i mrożone do częściowego lub pełnego wypieku. Podczas imprezy zaprezentowane zostaną również oferty napojów: kaw, smakowych gorących czekolad, soków, wód mineralnych, herbat i alkoholi.
Z kolei w części Targów WorldHotel zainteresowani znajdą to, co potrzebne, by wyposażyć pokoje hotelowe, recepcje, centra konferencyjne, ośrodki spa i wellness. Wystawcy zaprezentują m.in. meble, oświetlenie, tekstylia hotelowe i elementy wystroju wnętrz. Nie zabraknie rozwiązań informatycznych, systemów zarządzania hotelem, automatyki do budynków i środków czystości. Ofertę uzupełnią usługi projektowe i sprzęty do rekreacji.
Obu wydarzeniom będą towarzyszyć konkursy kulinarne organizowane przez znanych szefów kuchni: „Kulinarny Talent" Roberta Sowy, „CHEF Culinary Cup" pod patronatem Jerzego Pasikowskiego, a także „Festiwal Kuchni Greckiej" Teo Vafidisa. Lokalne smaki zostaną przybliżone w konkursie organizowanym przez Kubę Korczaka „Produkt regionalny - Mistrzostwa kulinarne im. Hanny Szymanderskiej" oraz „Smakach dziczyzny" Artura Świerżewskiego. Nie zabraknie też zmagań młodych baristów, którzy staną w szranki w Olimpiadzie Kawy i Finale Olimpiady Kawy dla Szkół Gastronomicznych. Organizatorzy zapowiadają również liczne szkolenia i konferencje.
Jak podają organizatorzy wydarzenia, zgodnie z przewidywaniami ekspertów z firmy PMR (autorów raportu "Rynek HoReCa w Polsce w 2016") wzrost rynku HoReCa w 2016 roku sięgnie 5,4 procent, a jego wartość 26,2 miliarda złotych. Z danych Eurostatu, zebranych podczas badań budżetów domowych, wynika zaś, że Polacy przeznaczają jedynie 3,2 procent posiadanych pieniędzy na usługi hotelowe i restauracyjne. Statystyczny Niemiec z budżetu domowego wydaje na nie 5,3 procent, Słowak 5,4 procent, a Czech 8,4 procent.