Aktualizacja: 18.01.2017 07:16 Publikacja: 18.01.2017 07:16
Foto: Pixabay
Badanie przeprowadzone na zlecenie linii Royal Caribbean wycieczkowej pokazuje, że media społecznościowe stały się podstawowym źródłem inspiracji przy wyborze wakacyjnego kierunku - informuje portal Travel Weekly.
Z analizy, do której zaproszono 2 tysiące brytyjskich i irlandzkich konsumentów, wynika, że prawie połowa (48 procent) turystów opiera swój wybór wakacji o informacje pozyskane z takich platform jak Instagram czy Facebook. Ponad jedna trzecia (34 procent) twierdzi zaś, że nie wybierze się na wakacje do danego kierunku, jeśli nie sprawdzi go w mediach społecznościowych. 37 procent przyznaje, że publikacje znajomych są dla nich inspiracją przy planowaniu własnego urlopu. Jedna piąta pytanych informuje natomiast, że rezerwuje te same wyjazdy, co znajomi, po tym, jak zobaczą zdjęcia z ich urlopu.
Pierwsze sale nowego, oczekiwanego od lat flagowego muzeum Egiptu, zostały udostępnione zwiedzającym. Na razie to tylko „próbne otwarcie” przed oficjalną inauguracją, której data nie jest jeszcze znana.
Polacy pokochali parki rozrywki, o czym może świadczyć rosnąca liczba tego typu miejsc. Wkrótce ma się ona powiększyć o kolejny obiekt, zlokalizowany w Łutynówku na Mazurach. Co będzie oferował? Kiedy powstanie? Z jaką konkurencją będzie musiał się liczyć? Oto nasz przewodnik po polskich parkach rozrywki.
Ekskluzywny hotel na wyspie Kos i biuro podróży Grecos Holiday zostali zwycięzcami konkursu na najlepszy produkt turystyki wyjazdowej Kompas Wakacyjny 2017 w kategorii "Grecja i Cypr"
Dzięki wynikom konkursu Kompas Wakacyjny łatwiej mi pracować i przekonywać klientów do wyjazdów – mówi agent turystyczny, współwłaściciel warszawskiego biura Smile Holiday Marcin Stołowski
Przez wciąż wysoki wskaźnik inflacji wydatki świąteczne Polaków rosną z roku na rok. Podczas gdy w 2022 roku było to średnio 1427 zł, to w 2023 roku przeciętny Polak wydał na święta już 1490 zł .
Wycieczka objazdowa Itaki po Maderze „Strelicje na klifach" zwyciężyła w naszym konkursie Kompas Wakacyjny 2017. Najwięcej wyróżnionych wycieczek ma Rainbow
W imieniu niemieckiego klienta firma inwestycyjna Invesco Real Estate kupiła hotel Cloud One Hotel Gdańsk. Obiekt oferuje 327 pokoi.
Czy chcecie, żeby turyści wynajmowali mieszkania w waszym mieście? Lizbona zapyta wkrótce o to mieszkańców w referendum.
10,7 miliona turystów odwiedziło Bułgarię od stycznia do września tego roku, wynika z danych tamtejszego Urzędu Statycznego, na które powołuje się niemiecki portal branży turystycznej Reise vor9. To o 2,5 procent więcej niż przed pandemią.
Od początku tego roku do końca listopada Chorwację odwiedziło 1,16 miliona Polaków. To o 7,5 procent więcej niż rok wcześniej - informuje na podstawie danych z systemu eVisitor dyrektor przedstawicielstwa Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w Polsce Małgorzata Kowalska.
Linia lotnicza Enter Air i biuro podróży TUI Poland zawarły umowę na usługi czarterowe na sezon lato 2025 i zima 2025/2026.
Na skutek awarii sieci elektrycznej na Kubie kolejny raz w ostatnich tygodniach zabrakło prądu. Wprawdzie wiele hoteli ma własne generatory, ale i tak dochodzi do ograniczeń, na przykład w dostawie wody.
Lotnisko Chopina w Warszawie pierwszy raz w swojej historii obsłużyło 20 milionów pasażerów w ciągu jednego roku. To wydarzenie zbiegło się z kulminacją obchodów jubileuszu 90-lecia istnienia stołecznego portu lotniczego.
Z biurami podróży wyjechało tego lata 21,8 procent więcej klientów niż rok temu. Większemu ruchowi w biurach podróży sprzyjała dobra sytuacja gospodarcza i niskie ceny wycieczek. Ale teraz dynamika wzrostu wyhamuje - to wnioski z badania Instytutu Badań Rynku Turystycznego Traveldata.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas