Badanie przeprowadzone na zlecenie linii Royal Caribbean wycieczkowej pokazuje, że media społecznościowe stały się podstawowym źródłem inspiracji przy wyborze wakacyjnego kierunku - informuje portal Travel Weekly.
Z analizy, do której zaproszono 2 tysiące brytyjskich i irlandzkich konsumentów, wynika, że prawie połowa (48 procent) turystów opiera swój wybór wakacji o informacje pozyskane z takich platform jak Instagram czy Facebook. Ponad jedna trzecia (34 procent) twierdzi zaś, że nie wybierze się na wakacje do danego kierunku, jeśli nie sprawdzi go w mediach społecznościowych. 37 procent przyznaje, że publikacje znajomych są dla nich inspiracją przy planowaniu własnego urlopu. Jedna piąta pytanych informuje natomiast, że rezerwuje te same wyjazdy, co znajomi, po tym, jak zobaczą zdjęcia z ich urlopu.
Bazując na tych badaniach, armator zdecydował się zatrudnić nowego praktykanta. Jako reporter będzie on podróżował po trzech oceanach, na pokładach trzech różnych statków należących do Royal Caribbean i dokumentował na Instagramie najwspanialsze miejsca odwiedzane w trakcie wypraw i niezapomniane chwile, jakie można spędzić w czasie wakacji na morzu. W sumie wyprawa ma potrwać trzy tygodnie.
Poza darmowymi świadczeniami w postaci zakwaterowania, wyżywienia i napojów, praktykant zarobi 3 tysiące funtów. Chętni mogą zgłaszać kandydatury, dzieląc się swoimi najpiękniejszymi zdjęciami z podróży na Instagramie, oznaczając fotografie @RoyalCaribbeanUK i #ExtraordinaryExplorer. Rekrutacja otwarta jest również dla agentów turystycznych.
Wyboru zwycięzcy dokona Johnny Ward, bloger podróżniczy uznawany za najmłodszą osobę, która odwiedziła każde państwo na świecie. W jury zasiądą też redaktor naczelna "Travel Weekly" i dyrektor zarządzający brytyjskim oddziałem Royal Caribbean.