Podsumowanie roku 2016 nie wypada dla tureckiej turystyki korzystnie. Portal gazety "Hurriyet Daily News" informuje jednak, powołując się na szefa Stowarzyszenia Menedżerów Hotelowych (Professional Hotel Managers Association – POYD), że choć w tym roku branża zanotowała spore straty, to po normalizacji stosunków z Rosją sytuacja zaczęła się poprawiać.
– Liczba rosyjskich turystów odwiedzających Turcję wzrosła w ostatnich miesiącach z niemalże zera do około 800 tysięcy. Ta nagła zmiana nastraja nas optymistycznie na przyszły rok – mówił w grudniu Hakan Duran, prezes POYD. Odnosząc się do spadków w liczbie przyjazdów Europejczyków, Duran stwierdził, że powinno się prowadzić się więcej działań promocyjnych, które pozwolą odbudować obraz kraju. – Należy przeprowadzić kilka kampanii wizerunkowych. Musimy też odwiedzić wszystkie kraje europejskie i powiedzieć ich mieszkańcom, że wakacje w Turcji nadal są fajne. Obcokrajowcy, którzy odwiedzili nasz kraj, też mogliby włączyć się w te kampanie – dodaje Duran. Turcja zaczyna też odczuwać już pierwsze korzyści wynikające z działań prowadzonych na nowych rynkach - w Chinach, Indiach i innych krajach dalekiej Azji.