Autorem pomysłu jest sieć franczyzowych biur agencyjnych TVG, do której należą marki Sonnenklar.TV i Flugbörse.

To jak dotąd największa kampania marketingowa TVG. – W ten sposób przybliżamy turystom stacjonarne biura sprzedaży, a naszym partnerom oferujemy niecodzienną okazję, by zaprezentować swoją wiedzę i profesjonalizm – mówi Birgit Aust, szefowa marketingu i sprzedaży w TVG.

Wnętrze ciężarówki to 45 metrów kwadratowych powierzchni, którą można wykorzystać na obsługę klientów. Na ścianach zamontowane zostały duże ekrany, na których prezentowane będą aktualne oferty wyjazdów, filmy i program na żywo nadawany przez Sonnenklar.TV. Turyści mogą skorzystać też z okularów do wirtualnej rzeczywistości. Na zewnątrz przewidziano miejsce na ruchomą scenę, która zimą będzie ogrzewana.

Do końca marca 2017 roku kamper pojawi się w 40 miejscach. W najbliższych tygodniach będzie promował agentów między innymi w Coburgu i Fuldzie i na jarmarku bożonarodzeniowym na lotnisku Padeborn. Agenci, którzy chcą wykorzystać ciężarówkę na swoje potrzeby, muszą opłacić koszty związane z jej parkowaniem w wybranym miejscu w swojej miejscowości.