TUI będzie miał jedną platformę informatyczną

TUI planuje przejście na wspólną platformę informatyczną we wszystkich krajach, w których działa. Już teraz koncernowi udało się połączyć pod tym względem działalność w Wielkiej Brytanii i Skandynawii

Publikacja: 29.08.2019 06:59

TUI będzie miał jedną platformę informatyczną

Foto: Bloomberg

Prezes Grupy TUI Friedrich Joussen ujawnił plany koncernu dotyczące rozwoju technologii. - W znaczący sposób zmniejszyliśmy naszą zależność od tradycyjnej działalności touroperatorskiej. Rozwój grupy będzie dalej zmierzał w kierunku stworzenia jednej, wspólnej platformy - mówi, cytowany przez brytyjski portal branżowy Travel Weekly.

Plan ma być zrealizowany w ciągu najbliższych 18 miesięcy. Chodzi o wykorzystywanie tych samych rozwiązań na wszystkich rynkach, na jakich koncern działa. Mowa zarówno o systemach informatycznych, zakupach czy aplikacjach. Kiedy tylko pojawi się nowa funkcjonalność, będzie dostępna wszędzie.

Czytaj też: "TUI będzie firmą internetową".

- Być może będziemy sprzedawać inaczej na poszczególnych rynkach, ale przez jeden system - zapowiada Joussen. - Podobnie jest z samochodem Formuły 1, różni kierowcy mogą go prowadzić w odmiennym stylu, ale nadal jest to ten sam samochód - dodaje.

Spółki należące do grupy nadal będą rozliczały się osobno, ale wprowadzenie jednego spójnego systemu uprości prowadzenie biznesu i zwiększy jego skalę. Choć modyfikacje nie oznaczają, że pracownicy zaczną tracić zatrudnienie, to zakres ich obowiązków czy rodzaj stanowisk mogą się zmieniać. Joussen dodaje też, że oszczędności pochodzące z lepszego wykorzystania technologii będą przeznaczane na zwiększenie efektywności.

Prezes Grupy TUI Friedrich Joussen ujawnił plany koncernu dotyczące rozwoju technologii. - W znaczący sposób zmniejszyliśmy naszą zależność od tradycyjnej działalności touroperatorskiej. Rozwój grupy będzie dalej zmierzał w kierunku stworzenia jednej, wspólnej platformy - mówi, cytowany przez brytyjski portal branżowy Travel Weekly.

Plan ma być zrealizowany w ciągu najbliższych 18 miesięcy. Chodzi o wykorzystywanie tych samych rozwiązań na wszystkich rynkach, na jakich koncern działa. Mowa zarówno o systemach informatycznych, zakupach czy aplikacjach. Kiedy tylko pojawi się nowa funkcjonalność, będzie dostępna wszędzie.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek
Materiał Promocyjny
Zwinny, wyrazisty i dynamiczny. SUV, który bryluje na europejskich salonach
Lotniska
Tadeusz Syryjczyk: Rozbudowa lotniska w Radomiu to wyrzucanie pieniędzy
Turystyka
Sun & Fun - stara marka, nowy właściciel
Materiał Promocyjny
Nowe miejsce spotkań dla biznesu i kultury w Krakowie. W kwietniu otwarcie unikalnego konceptu Stradom House
Materiał Promocyjny
THE FUTURE OF FINANCE
Turystyka
Travelbay - polski startup, który wkrótce podbije Europę
Materiał Promocyjny
Nowe finansowanie dla transportu miejskiego w Polsce Wschodniej