Biura podróży - rosną obroty, ale nie zyski

Obroty biur podróży w tym roku wzrosną o 10 procent, ale ich wynik finansowy wcale nie będzie lepszy od zeszłorocznego, a może nawet nieco gorszy - uważa Marek Andryszak, prezes TUI Poland

Publikacja: 30.07.2014 09:10

Marek Andryszak, prezes TUI Poland

Marek Andryszak, prezes TUI Poland

Foto: Newseria Biznes

? W zeszłym roku branży wiodło się bardzo dobrze. W tym roku przyrost obrotów biur podróży też jest znaczący, pewnie w sumie będzie to 10 procent – ocenia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Marek Andryszak. - Z drugiej jednak strony ich wynik finansowy będzie stabilny lub nieco gorszy niż w zeszłym roku.

? TUI Poland  może się pochwalić około 20-procentowym wzrostem ruchu turystów rok do roku. Głównie kieruje się on do krajów nad basenem Morza Śródziemnego, w region północno-wschodni, czyli do Turcji i Grecji.

Ceny w porównaniu z 2013 r. zmieniły się nieznacznie. Andryszak ocenia, że w tym sezonie są o 1-2 procent niższe niż przed rokiem.

W TUI najpopularniejszym kierunkiem wyjazdów wakacyjnych jest Turcja, ale największe przyrosty sprzedaży notuje Grecja. Andryszak jest też zadowolony ze wzrostu liczby turystów jadących do Portugalii i Bułgarii. Liczba chętnych na wakacje na Wyspach Kanaryjskich jest podobna do tej z zeszłego roku.

Prezes TUI zauważa w trakcie roku zmiany w profilu turystów rezerwujących wycieczki. Najwcześniej, bo już od grudnia i stycznia, sprzedają się oferty rodzinne. A w szczycie sezonu głównie albo tańsze hotele dla osób szukających okazji, albo luksusowe wycieczki dla tych, którzy mogą sobie pozwolić na drogie wczasy.

? W przyszłym roku chcielibyśmy osiągnąć sprzedaż ponownie o 15 - 20 procent większą – zapowiada Andryszak. ? Ale za wcześnie mówić, co trafi do katalogów. Jeszcze jesteśmy w trakcie rozmów z różnymi kierunkami, organizacjami turystycznymi.

Zobacz wyniki TUI w zeszłym roku

? W zeszłym roku branży wiodło się bardzo dobrze. W tym roku przyrost obrotów biur podróży też jest znaczący, pewnie w sumie będzie to 10 procent – ocenia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Marek Andryszak. - Z drugiej jednak strony ich wynik finansowy będzie stabilny lub nieco gorszy niż w zeszłym roku.

? TUI Poland  może się pochwalić około 20-procentowym wzrostem ruchu turystów rok do roku. Głównie kieruje się on do krajów nad basenem Morza Śródziemnego, w region północno-wschodni, czyli do Turcji i Grecji.

Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Materiał Promocyjny
Naszą siłą jest różnorodność
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Akcje Specjalne
Dekarbonizacja gospodarki bez wodoru będzie bardzo trudna
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w każdej branży