Air Berlin piąty rok ze stratą

Niemiecki przewoźnik, należący w części do Etihad Airways, będzie musiał zintensyfikować restrukturyzację i może zwolnić więcej pracowników niż planował, aby odzyskać rentowność

Publikacja: 29.04.2014 01:05

Air Berlin piąty rok ze stratą

Foto: archiwum prywatne, Filip Frydrykiewicz F.F. Filip Frydrykiewicz

Stan finansów Air Berlin, drugiej linii w Niemczech po Lufthansie, pogarszał się w ostatnich latach, bo trudno jej było powstrzymać straty i spłacać długi po okresie szybkiego rozwoju. Teraz linia ogłosiła piątą stratę roczną w ostatnich 6 latach i zwróciła się do inwestorów, także do Etihad, o zasilenie jej gotówką poprzez kupno obligacji.

W ramach zasilenia Air Berlin otrzyma do końca roku 450 mln euro i odzyska dodatni współczynnik kapitału akcyjnego, oznaczający, że wartość jej aktywów będzie znów większa do wysokości długów.

Dla poprawienia finansów linia zlikwiduje 900 miejsc pracy, czyli zwolni 10 procent załogi i zamknie nierentowne szlaki w ramach programu restrukturyzacji "turbina".

- Doszedłem do wniosku, że "turbina" w obecnym kształcie po prostu nie wystarczy - wyjaśnił dziennikarzom prezes Air Berlin Wolfgang Prock-Schauer. - Będziemy musieli zrobić  strukturalne cięcia i zmienić model biznesu - dodał, ale nie powiedział, jakie będą to zmiany ani kiedy zapadnie decyzja w tych sprawach.

Etihad mająca prawie 30 procent w niemieckim przewoźniku domaga się przyspieszonej i zasadniczej restrukturyzacji w zamian za wyłożenie 300 mln euro na zakup obligacji zamiennych na udziały i za przedłużenie Niemcom terminu spłaty pożyczki o 5 lat.

Air Berlin wyemituje dodatkowo nowe obligacje o wartości co najmniej 150 mln euro i złoży ofertę wymiany posiadaczom takich papierów podlegających wykupowi w tym i w następnym roku.

Stan finansów Air Berlin, drugiej linii w Niemczech po Lufthansie, pogarszał się w ostatnich latach, bo trudno jej było powstrzymać straty i spłacać długi po okresie szybkiego rozwoju. Teraz linia ogłosiła piątą stratę roczną w ostatnich 6 latach i zwróciła się do inwestorów, także do Etihad, o zasilenie jej gotówką poprzez kupno obligacji.

W ramach zasilenia Air Berlin otrzyma do końca roku 450 mln euro i odzyska dodatni współczynnik kapitału akcyjnego, oznaczający, że wartość jej aktywów będzie znów większa do wysokości długów.

Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive