Reklama
Rozwiń

Air Berlin piąty rok ze stratą

Niemiecki przewoźnik, należący w części do Etihad Airways, będzie musiał zintensyfikować restrukturyzację i może zwolnić więcej pracowników niż planował, aby odzyskać rentowność

Publikacja: 29.04.2014 01:05

Air Berlin piąty rok ze stratą

Foto: archiwum prywatne, Filip Frydrykiewicz F.F. Filip Frydrykiewicz

Stan finansów Air Berlin, drugiej linii w Niemczech po Lufthansie, pogarszał się w ostatnich latach, bo trudno jej było powstrzymać straty i spłacać długi po okresie szybkiego rozwoju. Teraz linia ogłosiła piątą stratę roczną w ostatnich 6 latach i zwróciła się do inwestorów, także do Etihad, o zasilenie jej gotówką poprzez kupno obligacji.

W ramach zasilenia Air Berlin otrzyma do końca roku 450 mln euro i odzyska dodatni współczynnik kapitału akcyjnego, oznaczający, że wartość jej aktywów będzie znów większa do wysokości długów.

Dla poprawienia finansów linia zlikwiduje 900 miejsc pracy, czyli zwolni 10 procent załogi i zamknie nierentowne szlaki w ramach programu restrukturyzacji "turbina".

- Doszedłem do wniosku, że "turbina" w obecnym kształcie po prostu nie wystarczy - wyjaśnił dziennikarzom prezes Air Berlin Wolfgang Prock-Schauer. - Będziemy musieli zrobić  strukturalne cięcia i zmienić model biznesu - dodał, ale nie powiedział, jakie będą to zmiany ani kiedy zapadnie decyzja w tych sprawach.

Etihad mająca prawie 30 procent w niemieckim przewoźniku domaga się przyspieszonej i zasadniczej restrukturyzacji w zamian za wyłożenie 300 mln euro na zakup obligacji zamiennych na udziały i za przedłużenie Niemcom terminu spłaty pożyczki o 5 lat.

Air Berlin wyemituje dodatkowo nowe obligacje o wartości co najmniej 150 mln euro i złoży ofertę wymiany posiadaczom takich papierów podlegających wykupowi w tym i w następnym roku.

Stan finansów Air Berlin, drugiej linii w Niemczech po Lufthansie, pogarszał się w ostatnich latach, bo trudno jej było powstrzymać straty i spłacać długi po okresie szybkiego rozwoju. Teraz linia ogłosiła piątą stratę roczną w ostatnich 6 latach i zwróciła się do inwestorów, także do Etihad, o zasilenie jej gotówką poprzez kupno obligacji.

W ramach zasilenia Air Berlin otrzyma do końca roku 450 mln euro i odzyska dodatni współczynnik kapitału akcyjnego, oznaczający, że wartość jej aktywów będzie znów większa do wysokości długów.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Kruche imperium „Królowej Zakopanego”
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta