Jeszcze przed zniknięciem samolotu malezyjskie linie Malaysian Airline System (MAS) miały poważne kłopoty finansowe. W podobnej sytuacji są inne linie w Azji. Nie zmienia to faktu, że azjatyckimi liniami, po Azji i do Azji, podróżuje się najbardziej komfortowo. A najtańsza i najwygodniejsza podróż z Polski do Azji to nadal trasa Warszawa - Kopenhaga - Phuket - Bangkok liniami Thai Airways.
Przewoźnicy z Dalekiego Wschodu są znani z dbałości o pasażerów i tym, oraz pięknymi strojami personelu pokładowego, wyróżniają się spośród konkurencji. Nie słychać tam o strajkach czy innych protestach pracowniczych.
A na liście 20 najlepszych linii lotniczych świata Skytraxu (głosują pasażerowie) lwia część, to właśnie linie z Azji z Singapore Airlines (SIA) na czele. Przy tym na liście top 20 znalazł się nawet niskokosztowy regionalny przewoźnik należący do SIA — Silk Air, chyba jedna z niewielu linii lotniczych, jeśli nie jedyna, podająca bezpłatnie alkohol nawet na krótkich trasach. Czyli okazuje się, że można i tanio, i bardzo dobrze.
Klasa dla siebie
I te linie właśnie — Thai Airways, Singapore Airlines, MAS, koreańska Asiana, który miała w ubiegłym roku wypadek przy podchodzeniu do lądowania w San Francisco, hongkońskie Cathay Pacific (ich klasę stworzył obecny dyrektor generalny IATA Tony Tyler), japońskie JAL i ANA zawsze znajdują się na czele światowych rankingów lotniczych. Powoli zaczynają je doganiać przewoźnicy z Bliskiego Wschodu (Emirates, Qatar Airways, Etihad) oraz lotnicza hybryda bliskowschodnio-europejskie Turkish Airlines. Do tego rankingu „załapały się" również kazachskie linie Air Astana, które wielokrotnie już otrzymywały tytuł najlepszego przewoźnika Azji Środkowej i Indii.
Te właśnie linie (na przykład niemiecka Lufthansa znalazła się w rankingu Skytraxu na 18. miejscu) są polecane i wygrywają, bo nie tylko dbają o pasażerów na pokładzie (jakość posiłków, rozrywka, wygodne fotele), ale również są punktualne.