POT od lat reklamuje Polskę na rynku francuskim wykorzystując jej dziedzictwo kulturowe i atrakcyjność polskich miast. Tym razem przekaz z paryskiego metra sugeruje Francuzom wykorzystanie połączeń lotniczych do Warszawy, Krakowa, Poznania, Gdańska i Wrocławia. Hasło na plakatach zachęca, żeby po lecie pełnym emocji sportowych wyskoczyć do Polski i odpocząć, zamieniając sport na kulturę.
Po igrzyskach czas na kulturę - odwiedź Polskę
- Wyczerpujące „sportowe lato” to oczywista aluzja do utrudnień komunikacyjnych w Paryżu, stanu napięcia i blokad na ulicach miasta. Polska oferuje to, co Francuzi cenią najbardziej - wysoki standard hoteli, korzystne ceny, kuchnię regionalną, koncerty muzyczne, muzea i bezpieczeństwo. Ten swoisty „spokój”, jaki Polska oferuje, stał się zatem przekazem w tej kampanii, rodzajem narracji - wyjaśnia ideę przyświecającą kampanii dyrektor biura POT w Paryżu Tomasz Rudomino.
W związku z wprowadzonymi na czas igrzysk ograniczeniami w przemieszczaniu się po Paryżu, metro będzie jednym z najczęściej używanych przez paryżan i gości środków transportu.
Kampania w metrze odbywa się w dwóch formach - jedna to wielkoformatowe billboardy na ścianach w podziemnych przejściach między stacjami. Druga to plakaty w kształcie trapezów na schodach. Według danych paryskiego metra, w ciągu dwóch tygodni trwania akcji, zobaczy je 41 milionów podróżnych.