Reklama

Polska na 200 billboardach w całym Paryżu. Twój "następny przystanek"

W przededniu igrzysk olimpijskich w Paryżu Polska Organizacja Turystyczna rozpoczęła jedną z największych w historii kampanii promujących Polskę, jako cel podróży. Na 86 stacjach metra zawisło 200 billboardów z przekazem: „po Paryżu następny przystanek to Polska”.

Publikacja: 26.07.2024 14:25

Polska na 200 billboardach w całym Paryżu. Twój "następny przystanek"

Foto: Polska Organizacja Turystyczna

POT od lat reklamuje Polskę na rynku francuskim wykorzystując jej dziedzictwo kulturowe i atrakcyjność polskich miast. Tym razem przekaz z paryskiego metra sugeruje Francuzom wykorzystanie połączeń lotniczych do Warszawy, Krakowa, Poznania, Gdańska i Wrocławia. Hasło na plakatach zachęca, żeby po lecie pełnym emocji sportowych wyskoczyć do Polski i odpocząć, zamieniając sport na kulturę.

Foto: Polska Organizacja Turystyczna

Po igrzyskach czas na kulturę - odwiedź Polskę

- Wyczerpujące „sportowe lato” to oczywista aluzja do utrudnień komunikacyjnych w Paryżu, stanu napięcia i blokad na ulicach miasta. Polska oferuje to, co Francuzi cenią najbardziej - wysoki standard hoteli, korzystne ceny, kuchnię regionalną, koncerty muzyczne, muzea i bezpieczeństwo. Ten swoisty „spokój”, jaki Polska oferuje, stał się zatem przekazem w tej kampanii, rodzajem narracji - wyjaśnia ideę przyświecającą kampanii dyrektor biura POT w Paryżu Tomasz Rudomino.

W związku z wprowadzonymi na czas igrzysk ograniczeniami w przemieszczaniu się po Paryżu, metro będzie jednym z najczęściej używanych przez paryżan i gości środków transportu.

Kampania w metrze odbywa się w dwóch formach - jedna to wielkoformatowe billboardy na ścianach w podziemnych przejściach między stacjami. Druga to plakaty w kształcie trapezów na schodach. Według danych paryskiego metra, w ciągu dwóch tygodni trwania akcji, zobaczy je 41 milionów podróżnych.

Reklama
Reklama

POT wybrał 40 stacji, głównie przesiadkowych, gdzie łącznikami przemieszcza się wielu pasażerów. Niektóre stacje są związane z najbardziej znanymi miejscami w Paryżu jak Opera, Montparnasse, Bastille i plac Charles de Gaulle-Etoile z Łukiem Triumfalnym.

Foto: Polska Organizacja Turystyczna

Wsparciem dla tego działania będą afisze na paryskich taksówkach. Oklejone z dwóch stron samochody Taxi Parisien jeżdżą już od 22 lipca, ta forma reklamy potrwa miesiąc i szacuje się, że kontakt wzrokowy będzie z nią miało dziewięć milionów ludzi.

15 milionów gości w Paryżu w czasie igrzysk

Jak wyjaśnia Rudomino, Polskiej Organizacji Turystycznej na co dzień zależy głównie na odbiorcach w wieku 25-40 lat, odwiedzających często - na przykład podczas krótkich wypadów weekendowych - europejskie miasta, do których łatwo dolecieć z Francji. Wspierają się oni rekomendacjami z mediów społecznościowych i opiniami blogerów, stąd Zagraniczny Ośrodek POT w Paryżu prowadzi głównie kampanie w mediach społecznościowych, a także organizuje podróże studyjne dla dziennikarzy i blogerów.

Polska Organizacja Turystyczna prowadzi też promocję na Polach Elizejskich

Polska Organizacja Turystyczna prowadzi też promocję na Polach Elizejskich

Foto: Polska Organizacja Turystyczna

- Ale igrzyska to pretekst do przeprowadzenia kampanii o innej skali. Do stolicy Francji przyjedzie ponad 15 milionów ludzi, w większości samych Francuzów, którzy oprócz kibicowania będą korzystać z wolnego czasu, aby zwiedzać Paryż, właśnie korzystając z metra i taksówek. Liczymy, że część z nich zapamięta piękne widoki polskich miast, jakie tam wtedy zobaczą, i zainspiruje ich to do odwiedzenia pewnego dnia Polski. Większość Francuzów, którzy przyjeżdżają do Polski nastawiona jest na poznawanie polskiej kultury, miast, historii, zabytków. Wypady do Polski zabierają im zwykle od czterech do siedmiu dni - relacjonuje.

Reklama
Reklama
- Wykorzystujemy okazję, że Paryż odwiedzi 15 milionów gości - mówi Tomasz Rudomino

- Wykorzystujemy okazję, że Paryż odwiedzi 15 milionów gości - mówi Tomasz Rudomino

Foto: Polska Organizacja Turystyczna

POT od lat reklamuje Polskę na rynku francuskim wykorzystując jej dziedzictwo kulturowe i atrakcyjność polskich miast. Tym razem przekaz z paryskiego metra sugeruje Francuzom wykorzystanie połączeń lotniczych do Warszawy, Krakowa, Poznania, Gdańska i Wrocławia. Hasło na plakatach zachęca, żeby po lecie pełnym emocji sportowych wyskoczyć do Polski i odpocząć, zamieniając sport na kulturę.

Po igrzyskach czas na kulturę - odwiedź Polskę

Pozostało jeszcze 88% artykułu
Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Popularne Trendy
Góry, parki rozrywki, baseny termalne i muzea - Małopolska reklamuje się w Holandii
Popularne Trendy
Czego boją się najlepsi europejscy turyści? Ujawniło to badanie
Popularne Trendy
Targi turystyczne ITTF Warsaw 2025. „Jeszcze bardziej inspirujące i różnorodne”
Popularne Trendy
Minister Jakub Rutnicki: Turystyka to ważna część gospodarki, nie zapominam o tym
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama