Modlin zdany na siebie

Wygląda na to, że udziałowcy nie pomogą w utrzymaniu lotniska w Modlinie

Publikacja: 10.09.2013 16:58

Modlin zdany na siebie

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński Robert Gardziński

Port lotniczy miał w tym roku obsłużyć ok. 2,3 mln podróżnych. To szacunki jeszcze sprzed końca grudnia 2012 roku, kiedy to  fragment pasa startowego został wyłączony z użytkowania a co za tym idzie lotnisko zostało zamknięte dla samolotów rejsowych linii lotniczych.

Wizzair i Ryanair, jedyne linie, które obsługiwały połączenia portu przeniosły swoje operacje na Okęcie. Żadna z linii  do Modlina nie wróciła, mimo że lotnisko może ponownie przyjmować duże samoloty od początku lipca tego roku. Ryanair ma wrócić już w październiku, Wizzair jeszcze decyzji nie podjął. Zapowiedział, że rozważy powrót jak władze lotniska wypłaca mu odszkodowanie i wyrównają straty, liczone w dziesiątkach milionów euro.

Lotnisko tymczasem w sumie przez 11 miesięcy będzie stało puste i na siebie nie zarabiało.  Jak wynika z informacji przedstawionej przez zarząd spółki udziałowcom, traci ona ok. 150 – 180 tys. zł dziennie.

– Ewidentnie zostały popełnione błędy budowlane,  których konsekwencją jest brak zaufania,  potem rozpoczęła się gra biznesowa. Jako  wspólnik w spółce zarządzającej Modlinem oczekuję, że zarząd stanie na głowie by jak najszybciej sprowadzić jakiegoś przewoźnika z powrotem.  Możliwość dofinansowania spółki w ogóle nie bierzemy pod uwagę – podsumowuje Michał Marzec, dyrektor Polskich Portów Lotniczych, które w Modlinie mają 30-procentowy udział.

Największym udziałowcem jest Agencja Mienia Wojskowego, która posiada ok. 34 proc. udziałów w spółce. – Sytuacja jest monitorowana na bieżąco. Żadne decyzje odnośnie ewentualnego wsparcia Modlina nie zapadły  - mówi Małgorzata Golińska, rzecznik AMW.

Pozostałymi udziałowcami są Województwa Mazowieckie (ok. 30 proc.) i gmina Nowy Dwór Mazowiecki (ok. 4 proc.).

Budowa lotniska kosztowała ok. 250 mln zł.

Port lotniczy miał w tym roku obsłużyć ok. 2,3 mln podróżnych. To szacunki jeszcze sprzed końca grudnia 2012 roku, kiedy to  fragment pasa startowego został wyłączony z użytkowania a co za tym idzie lotnisko zostało zamknięte dla samolotów rejsowych linii lotniczych.

Wizzair i Ryanair, jedyne linie, które obsługiwały połączenia portu przeniosły swoje operacje na Okęcie. Żadna z linii  do Modlina nie wróciła, mimo że lotnisko może ponownie przyjmować duże samoloty od początku lipca tego roku. Ryanair ma wrócić już w październiku, Wizzair jeszcze decyzji nie podjął. Zapowiedział, że rozważy powrót jak władze lotniska wypłaca mu odszkodowanie i wyrównają straty, liczone w dziesiątkach milionów euro.

Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?