Do Jordanii wracają turyści. Kraj myśli, jak się promować, by zachować równowagę

Branża turystyczna Jordanii ma powody do zadowolenia – w pierwszym kwartale podróżnych z zagranicy było o 13 procent więcej niż przed rokiem, czyli 1,5 miliona. Kraj walczy o gości po miesiącach zastoju spowodowanego wojną Hamasu z Izraelem.

Publikacja: 08.05.2025 01:30

Dżarasz to jedno z najlepiej zachowanych miast impreium rzymskiego

Dżarasz to jedno z najlepiej zachowanych miast impreium rzymskiego

Foto: Fot. Filip Frydrykiewicz

W początkowym okresie konfliktu za granicą Jordanii, linie lotnicze odwołały loty do tego kraju z Europy. Z czasem zaczęły je przywracać.

Wzrost liczby turystów odzwierciedla rosnące zainteresowanie Jordanią, znaną z bogatej historii, ikonicznych zabytków kultury (Petra, Dżarasz, zamki krzyżowców) i wyjątkowych krajobrazów (Petra, Wadi Rum, Morze Martwe).

Proste procedury wjazdu do Jordanii

Jednym z głównych czynników przyczyniających się do odnowienia ruchu jest zaangażowanie jordańskiego rządu w upraszczanie procedur wjazdu dla turystów zagranicznych. W szczególności, nowe regulacje Ministerstwa Spraw Wewnętrznych pozwalają rezydentom państw Zatoki Perskiej i obywatelom kilku wybranych krajów na wjazd bez wcześniejszej zgody władz. Zmiana ta została pozytywnie oceniona przez przedstawicieli branży turystycznej, którzy uznają ją za kluczowy krok do zwiększenia atrakcyjności Jordanii, jako celu podróży. Krótkoterminowe wizyty, turystyka religijna i kulturowa to główne motywy przyjazdów, a uproszczenie procedur umożliwia teraz sprawniejsze obsługiwanie tego segmentu gospodarki.

Czytaj więcej

Jordania zapłaci biurom podróży za turystów. To koszty wojny na Bliskim Wschodzie

Choć wyniki pierwszego kwartału są obiecujące, eksperci podkreślają potrzebę kontynuowania działań wspierających rozwój sektora. Przemysł turystyczny Jordanii wciąż się odbudowuje, dlatego ważne są dalsze kampanie marketingowe – zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym. W obliczu silnej konkurencji innych kierunków w regionie, Jordania musi nieustannie wzmacniać swoją pozycję.

Zróżnicowanie oferty turystycznej królestwa również odgrywa istotną rolę. Choć Jordania znana jest z takich miejsc jak miasto Nabatejczyków Petra, ruiny miasta starożytnych Rzymian Dżarasz, Morze Martwe i pustynia Wadi Rum, rośnie świadomość potrzeby promowania mniej znanych miejsc, turystyki ekologicznej, zdrowotnej, wellness i ofert dla miłośników przygód. Tego typu działania pozwolą przyciągnąć młodszych podróżnych i turystów zainteresowanych formą zrównoważonego wypoczynku.

Więcej promocji turystyki w Jordanii

Jordańskie władze turystyczne znacząco zintensyfikowały promocję, współpracując z międzynarodowymi agencjami i prezentując jordańskie atrakcje w mediach cyfrowych, drukowanych i na prestiżowych wydarzeniach branży turystycznej na całym świecie.

Kraj wykorzystuje również swój potencjał w turystyce religijnej i duchowej. Miejsca takie jak rzeka Jordan, gdzie według tradycji ochrzczony został Jezus, czy góra Nebo, przyciągają pielgrzymów chrześcijan z całego świata.

W obliczu rosnącej liczby turystów kraj musi jednak zwracać szczególną uwagę na ich wpływ na środowisko i mieszkańców. Wdrażanie zasad zrównoważonego rozwoju będzie kluczowe w ochronie dziedzictwa naturalnego i kulturowego. Dodatkowo inwestowanie w infrastrukturę – w tym sieci transportu, bazę noclegową i usługi około turystyczne – będą miały zasadnicze znaczenie dla zachowania autentyczności.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Popularne Trendy
Polska Organizacja Turystyczna 22. raz wybierze najlepsze produkty turystyczne
Popularne Trendy
Bułgaria znowu modna wśród turystów z Niemiec. Przekonują ich lepsza jakość i ceny
Popularne Trendy
W Polsce góry, a za granicą ciepłe morze - Polacy planują majówkę
Popularne Trendy
Podróże lotnicze staniały, rezerwacje na majówkę wzrosły prawie o połowę
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku