Wakacje all inclusive, ale bez wliczonego alkoholu? To się może (niektórym) opłacać

Biuro podróży Schauinsland-Reisen, jako pierwsze na niemieckim rynku oferuje wakacje w Turcji „all inclusive light”. W koszty pobytu wliczone są wprawdzie wszystkie posiłki i napoje, ale bez tych z alkoholem. Turyście pozwala to zaoszczędzić podczas tygodniowego pobytu do 50 euro.

Publikacja: 08.05.2025 06:19

Wakacje all inclusive, ale bez wliczonego alkoholu? To się może (niektórym) opłacać

Foto: Aleksander Kramarz

O ograniczeniu zakresu usług w ramach oferty all inclusive w Niemczech mówi się od dawna. Nową formułę postanowiło przetestować popularne biuro podróży Schauinsland Reisen. Od tego sezonu letniego w trzech hotelach w Turcji – Diamond Hill Resort, Club Aqua Plaza i Citrus Plaza – obowiązywać będzie koncept „all inclusive light”. 

Jak pisze niemiecki portal branży turystycznej Touristik Aktuell, wszystkie trzy obiekty należą do programu „Schauinsland-Reisen-Original”, co oznacza, że na rynku niemieckim tylko ten touroperator może oferować w nich pobyt, ma zagwarantowaną wyłączność. W przyszłości planuje rozszerzenie konceptu na kolejne hotele.

Klienci biura podróży wybierają formułę bez alkoholu, tak jest taniej

- Zauważyliśmy, że coraz więcej turystów chętnie korzysta z oferty all inclusive, przy czym gros rezygnuje z alkoholu – informuje biuro. W związku z tym „aIl inclusive light”, jako tańsze rozwiązanie zyskuje na znaczeniu i spotyka się z bardzo pozytywnym odbiorem klientów. W wymienionych hotelach „średnio co drugi gość” wybierał nowy wariant wyżywienia. Osoby, które zdecydują się na to rozwiązanie, wyposażane są na miejscu w opaski na nadgarstki w innym kolorze niż klienci, którzy opłacili formułę z alkoholem bez ograniczeń.

Czytaj więcej

Bułgaria znowu modna wśród turystów z Niemiec. Przekonują ich lepsza jakość i ceny

W Turcji inflacja nadal jest wysoka, co prowadzi do wzrostu cen hoteli – zauważa portal. W konsekwencji wiele rodzin nie może pozwolić sobie na wyjazd latem na Riwierę Turecką. To spowodowało stagnację w sprzedaży wyjazdów na tygodnie w szczycie sezonu.

Część hotelarzy wciąż liczy na inne rynki, pozostali próbują dostosować się do nowej sytuacji. - Hotelarze są obecnie nieco bardziej elastyczni w negocjacjach i chętniej rozmawiają o obniżeniu cen – przyznał między innymi dyrektor generalny biura podróży Bentour, Deniz Ugur w rozmowie z portalem. Jak mówi, to ważne, aby utrzymać przystępne ceny wyjazdów rodzinnych również w najbardziej pożądanych przez klientów miesiącach.

O ograniczeniu zakresu usług w ramach oferty all inclusive w Niemczech mówi się od dawna. Nową formułę postanowiło przetestować popularne biuro podróży Schauinsland Reisen. Od tego sezonu letniego w trzech hotelach w Turcji – Diamond Hill Resort, Club Aqua Plaza i Citrus Plaza – obowiązywać będzie koncept „all inclusive light”. 

Jak pisze niemiecki portal branży turystycznej Touristik Aktuell, wszystkie trzy obiekty należą do programu „Schauinsland-Reisen-Original”, co oznacza, że na rynku niemieckim tylko ten touroperator może oferować w nich pobyt, ma zagwarantowaną wyłączność. W przyszłości planuje rozszerzenie konceptu na kolejne hotele.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Pracownikom biur podróży należy się duża podwyżka - twierdzi niemiecki związek zawodowy
Biura Podróży
Nie młodzi turyści, ale starsi są przyszłością turystyki. A oni wymagają wygody
Biura Podróży
Grecos podbija z agentami turystycznymi Cypr. Najlepszych zachęca nową imprezą
Biura Podróży
Im bliżej wakacji, tym taniej? Cztery kierunki z cenami niższymi niż przed rokiem
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku