Do Wyndham Group należy marka ekonomicznych moteli Super 8, która będzie rozwijana w największych polskich miastach. Będzie nimi zarządzać Satoria Group (dawny PUHIT).

– Super 8 to produkt na tyle atrakcyjny, że zapotrzebowanie może okazać się dużo większe – podkreśla Andrzej Wójcik, wiceprezes Satorii. W przyszłym roku staną przynajmniej dwa motele. Inwestora interesują arterie biegnące przez aglomeracje, wjazdy do miast, trasy tranzytowe na obrzeżach. W pierwszym etapie pod uwagę brane są Warszawa, Wrocław, Kraków oraz Trójmiasto.

Pieniądze na budowę pierwszych dwóch moteli wyłoży Unibep. Ale Satoria rozmawia też o wsparciu inwestycji z funduszami zajmującymi się nieruchomościami lub hotelarstwem.

Przy drogach pojawi się także niskobudżetowa sieć hotelarska Motel One wywodząca się z Niemiec. Pierwszy obiekt ma powstać w Krakowie, kolejny prawdopodobnie w Warszawie. Ekonomiczne obiekty budują także marki kojarzone z drogimi hotelami. W Warszawie u zbiegu ulic Wspólnej i Chałubińskiego powstaje Hampton by Hilton. Pojawią się także hotele Holiday Inn Express. Według Cushman & Wakefield w I poł. 2012 r. przybyły nowe 92 hotele z ponad 8,5 tys. miejsc noclegowych. Ponad połowa z nich ma trzy gwiazdki.