W okresie luty - czerwiec poprawa wyniosła zaledwie 2 proc. To największy spadek od drugiego półrocza 2011 do stycznia, gdy wzrost ten wyniósł 8 proc.

Popyt w 2011 r. zwiększył się o 7,4 proc., ale na podstawie drugiego kwartału 2012 roku można założyć, że w tym roku poprawi się zaledwie o 0,2 proc.

W czerwcu Europa zanotowała skok o 7,3 proc. po 4,3 proc. w maju. Moce przewozowe zwiększyły się o 4,9 proc. a wypełnienie samolotów wyniosło  82,5 proc. Linie z Ameryki Płn. miały wzrostpopytu o 1,6 proc., przy mniejszej bazie przewozowej o 0,3 proc., co dało 86,9 proc. wypełnienia samolotów, najwyższy wskaźnik regionalny.

Przewoźnicy z Azji-Pacyfiku podali informację o wzroście popytu o 6 proc. i o zwiększeniu mocy do 2,9 proc. Ich samoloty były wykorzystane w 79,5 proc. Linie z Bliskiego Wschodu były rekordzistami: wzrost popytu wyniósł 18,2 proc., mocy  13,4 proc. dając wypełnienie w 78,6 proc.

Latynosi wypadli dobrze, ze wzrostem popytu o 11,2 proc. i z większymi mocami o 10,7, ale wskaźnik wypełnienia mieli slaby – 77,4 proc. Linie z Afryki zanotowały wzrost popytu o 10,1 proc., mocy o 10,6, ale ich samoloty były wykorzystane tylko w 65 proc.