Więcej turystów w Dominikanie

W 2018 roku Dominikanę odwiedziło ponad 7 milionów gości. Liczba turystów z Polski wzrosła o 12 procent i wyniosła 40 tysięcy

Publikacja: 28.02.2019 09:41

Więcej turystów w Dominikanie

Foto: Materiały promocyjne

Według danych Banku Centralnego Republiki Dominikańskiej w 2018 roku do Dominikany przyjechało 7,2 miliona gości (o 5,7 procent więcej niż rok wcześniej), z czego 6,6 miliona to nierezydenci (wzrost o ponad 6 procent) - podaje Narodowa Centrala Turystyczna Republiki Dominikańskiej. W tej liczbie było 40 tysięcy Polaków (o 12 procent więcej).

Czytaj też: "Dominikana zyskuje turystów".

Turyści spędzili w Dominikanie średnio 8,4 dnia, wydając 136,5 dolara dziennie (dla porównania w 2010 roku było to 107,2 dolara).

Z analizy profilów turystów wynika, że dla większości (5,3 miliona) głównymi celami przyjazdu były wypoczynek i rekreacja. Przeważały osoby w wieku 21-49 lat. 94 procent przyjezdnych zakwaterowało się w hotelach.

Czytaj też: "Dominikana pierwsza na świecie zakaże plastiku i styropianu".

Najczęściej odwiedzanym regionem była Punta Cana, na wypoczynek tam zdecydowało się 3,9 miliona osób (wzrost o 7,5 procent).

Więcej turystów niż w ubiegłych latach przyjechało także na półwysep Samaná, gdzie od grudnia do marca przypływają na gody długopłetwce oceaniczne (humbaki), i do miejscowości wypoczynkowej Puerto Plata - centrum nurkowania, kiteboardingu i windsurfingu.

Według danych Banku Centralnego Republiki Dominikańskiej w 2018 roku do Dominikany przyjechało 7,2 miliona gości (o 5,7 procent więcej niż rok wcześniej), z czego 6,6 miliona to nierezydenci (wzrost o ponad 6 procent) - podaje Narodowa Centrala Turystyczna Republiki Dominikańskiej. W tej liczbie było 40 tysięcy Polaków (o 12 procent więcej).

Czytaj też: "Dominikana zyskuje turystów".

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek
Materiał Promocyjny
Branża bankowa gorszy okres ma za sobą