Międzynarodowe Targi Turystyczne TT Warsaw liczą sobie już ponad ćwierć wieku i ciągle przyciągają nowych wystawców i dodają nowe pomysły. Co nowego zaproponują w tym roku?
Targowi debiutanci
Na czas targów w Pałacu Kultury i Nauki zagości ponad 500 wystawców z 53 krajów. Reprezentowane będą: Albania, Armenia, Austria, Bangladesz, Białoruś, Bośnia i Hercegowina, Bułgaria, Chile, Chiny, Chorwacja, Czarnogóra, Czechy, Dominikana, Egipt, Etiopia, Francja, Grecja, Gruzja, Hiszpania, Holandia, Indie, Izrael, Jordania, Kuba, Litwa, Macedonia, Madagaskar, Malta, Maroko, Mołdawia, Nepal, Niemcy, Palestyna, Panama, Peru, Polska, Portugalia, Republika Południowej Afryki, Rosja, Rumunia, Serbia, Słowacja, Sri Lanka, Tajlandia, Tanzania, Tunezja, Turcja, Ukraina, USA, Uzbekistan, Węgry, Wietnam i Włochy. Ten ostatni pełnić będzie w tym roku rolę kraju partnerskiego.
Czytaj: "Piazza Italia w warszawskim Pałacu Kultury".
W gronie wystawców znajdą się też firmy, organizacje i miejscowości, które na TT Warsaw jeszcze się nie wystawiały. Będą to: Boutique Resort Donna Carmela (Włochy), Byleando (Niemcy), CBDO Lena-Tour (Rosja), Viva Latina Tours (Chile), Gama Travel i Hotel Nova Riviera (Macedonia), Global Discovery (Holandia), Uniejów (Polska), Hebei Sinotogo International Travel Service (Chiny), Koneser Hotel Management - Hotel Moxy (Polska), LAL Ethiopia Tours (Etiopia), Madagascar Explorer (Madagaskar), Morskie Mile (Polska), Narodowa Organizacja Turystyczna Republiki Serbskiej (Bośnia i Hercegowina), Pinhal Tour (Portugalia), Przezmorze.pl (Polska), Soul Travel (Polska), Stowarzyszenie LGD Qwsi (Polska), Travel Time Litwa – Kelioniu Laikas (Litwa) i Wyprawa na Elbrus i Kazbek (Rosja).
Dostrzegając trendy
Targową nowością jest konkurs AcTTive, poświęcony promocji turystyki aktywnej, która rozwija się niezwykle dynamicznie. Wzrost zainteresowania tą formą wypoczynku, zarówno w turystyce wyjazdowej, jak i przyjazdowej oraz krajowej, jest wyraźnie zauważalny. Konkurs AcTTive ma wyróżnić najciekawsze propozycje w tej dziedzinie. Jego organizatorzy zakładają, że oceniane produkty turystyczne powinny się odznaczać oryginalnością i innowacyjnością, stosowaniem się do zasad turystyki zrównoważonej, wpływem na rozwój lokalny i regionalny, stopniem komercjalizacji, jakością i dostępnością, a także interesującym sposobem prezentacji. Zgłoszenia zostaną ocenione przez jury, w którego składzie znajdą się eksperci od turystyki (w tym dziennikarze mediów branżowych), sportu i edukacji. Konkurs został podzielony na część krajową i zagraniczną. Dla zwycięzców przewidziano pamiątkowe statuetki i pakiety reklamowe o wartości 5 tysięcy złotych. Rozstrzygnięcie konkursu zaplanowane jest na 22 listopada 2018 r.