Mimo że Marco Polo żył na przełomie XIII i XIV wieku jego opinię chętnie przywołują dzisiejsi mieszkańcy Sri Lanki. Przypomniała je też dyrektor promocji w Biurze Promocji Turystyki Sri Lanki Madubhani Perera podczas poniedziałkowej prezentacji walorów turystycznych jej kraju jaki w Warszawie zorganizowano dla polskiej branży turystycznej i dziennikarzy.
Perera reklamowała Sri Lankę jako kraj słońca, złotych plaż i błękitnego morza. A przede wszystkim różnorodny – zarówno zachwycający liczącymi dwa tysiące lat zabytkami, jak i wyjątkową, niezniszczoną przyrodą. Sri Lanka szczyci się szczególnie, że można u niej obserwować życie zwierząt i zobaczyć tego samego dnia dwa największe ssaki jakie żyją na Ziemi – słonia i wieloryba. Oprócz tego podglądać życie leopardów w paku narodowym Yala i 431 gatunków egzotycznych ptaków w rezerwatach Kumana czy Bundala.
Szczególnie dla aktywnych turystów Sri Lanka musi być atrakcyjna. - Mamy znakomite warunki do uprawiania trekingu, raftingu, surfingu, paraglidingu, lotów balonami, jeżdżenia w górach na rowerach i gry w golfa – wymieniała Perera.
Co jeszcze może przyciągnąć turystów? Plenery filmowe. „Tarzan", „King Kong", „Indiana Jones", „Księga dżungli", „Most na rzece Kwai" i wiele innych kręconych było właśnie na Sri Lance – przypominała Perera. Specjalnością Cejlonu są też rosnące tu przyprawy z wieloma odmianami curry na czele (o herbacie jedynie wspomniano) i służąca zdrowiu i dobremu samopoczuciu naturalna medycyna, czyli ajurweda.
W zeszłym roku Sri Lankę odwiedziło 4,5 miliona turystów. Najwięcej z pobliskich Indii i Chin. Jeśli chodzi zaś o Europę, najliczniej Sri Lankę odwiedzają Francuzi, Niemcy i Skandynawowie. Z Polski przyjechało 15,3 tysiąca gości, czyli o 6,3 procent więcej niż rok wcześniej. Sądząc po zainteresowaniu polskich touroperatorów ruch ten będzie rósł. Na warsztaty z lankijskimi touroperatorami i przedstawicielami hoteli (w sumie 12 firm) w Warszawie stawiło się ich około 30, a na wtorkowe, mające się odbyć po południu w Krakowie, zapisało się 60 reprezentantów branży turystycznej i mediów.