Exim: Gonimy wielką piątkę polskiej turystyki

Więcej miejsc w Turcji i więcej egzotyki na ten rok i na kolejny sezon – to główny efekt spotkań, jakie przedstawiciele Exim Tours odbyli podczas targów ITB w Berlinie, opowiada prezes tego biura podróży Sławomir Szulc

Publikacja: 22.03.2018 10:15

Sławomir Szulc planuje zwiększyć przychody Eximu o kolejne 50 procent

Sławomir Szulc planuje zwiększyć przychody Eximu o kolejne 50 procent

Foto: Archiwum prywatne

Podczas największych na świecie targów turystycznych, ITB Berlin (7-11.03.2018), rozmawialiśmy z menedżerami z biur podróży o sytuacji na rynku turystyki wyjazdowej i ich planach w kontekście rozmów prowadzonych z kontrahentami na tej imprezie. Dzisiaj krótka rozmowa z prezesem, należącego do niemieckiej grupy spółek turystycznych Der Touristik biura Exim Tours, Sławomirem Szulcem.

Zobacz inne wywiady:

"ITB: Prima Holiday zapowiada podwojenie biznesu"

"Baszczyński: Z Berlina przywozimy trzy razy więcej Turcji"

„Marek Andryszak: Za pięć lat TUI będzie w Polsce liderem"

Sławomir Szulc, Exim Tours: Na targach jest nas czworo, oprócz mnie wiceprezes Marcin Małysz odpowiedzialny za produkt i dwoje menedżerów. Korzystamy z tego, że przyjeżdżają tu partnerzy z całego świata. Mieliśmy szereg spotkań – głównie z przedstawicielami krajów basenu Morza Śródziemnego. Coraz większe znaczenie mają dla nas też dalekie kierunki – Tajlandia, Emiraty Arabskie, Malediwy, Sri Lanka, Bali czy Karaiby i na nie poświęciliśmy też sporo czasu.

Wprowadzamy ostatnie poprawki na Lato 2018, zamykamy program na zimę 2017/2018 i zaczynamy mocno pracować nad Latem 2019 roku.

Chociaż głównie rozmawialiśmy z menedżerami naszego koncernu, Der Touristik, odpowiedzialnymi za kontraktowanie hoteli na poszczególnych rynkach, to mieliśmy też spotkania z przedstawicielami krajów, które mogą uzupełnić naszą, tylko polską, ofertę. Jako Exim w Polsce mamy bowiem pewien margines samodzielności w kształtowaniu naszego produktu.

Filip Frydrykiewicz: Co uzyskaliście jeszcze na ten rok?

Jeszcze przed targami powiększaliśmy nasz program, jeśli chodzi o Turcję. Ale nie mamy już więcej miejsc w samolotach, o tym sezonie nie było więc już sensu rozmawiać. Spotkałem tu przedstawiciela naszego przewoźnika lotniczego, Small Planet, któremu zasygnalizowałem nasze zwiększone potrzeby na przyszły rok, a być może również na zimę 2017/2018.

Generalnie przedsprzedaż idzie doskonale, zarówno w styczniu jak i w lutym notowaliśmy średnio 75-procentowy wzrost rok do roku. Dlatego już teraz przygotowujemy się do przyszłego roku, żeby nie dać się zaskoczyć, jeśli okaże się, że popyt na wyjazdy będzie nadal rósł.

Zakończył się niedawno audyt działalności Eximu w 2017 roku. Firma kierowana przez pana od półtora roku zanotowała 50 procent wzrostu. Czy miał pan okazję pochwalić się wynikami przed szefami z centrali koncernu Der Touristik w Kolonii?

Targi to okazja do spotkań wewnątrz koncernowych, ale przyznam, że ze względu na krótki czas mojego pobytu i obowiązki szefów, nie widziałem się z nikim z Kolonii. Nie narzekam jednak, bo w kwietniu wszyscy menedżerowie koncernu spotkają się na dorocznej naradzie, która w tym toku odbędzie się na Wyspach Kanaryjskich. Wtedy będzie okazja do podsumowań i spokojnej rozmowy.

W Berlinie miałem natomiast spotkania ze spółką skandynawską i z kierownictwem naszej spółki matki, czyli Exim Holding z Czech. Rozmawialiśmy o tym, jak idzie sprzedaż, co można poprawić, na co uważać. Ale na tym poprzestanę, bo to są nasze sprawy wewnętrzne, operacyjne, nie przeznaczone do wiadomości publicznej.

I jakie są wytyczne prezesa Eximu Ferida Nasra dla Eximu w Polsce?

Rosnąć i zarabiać (śmiech).

W jakim tempie?

Zgodnie z naszymi założeniami powinniśmy w tym roku urosnąć o 49 procent, na razie wszystko idzie zgodnie z tym planem, a nawet nieco lepiej. Miejmy nadzieję, że żadne wydarzenie niezależne od nas nie zniweczy tych planów.

Nie chciałbym również, żebyśmy byli zmuszeni do jakichś ostrych reakcji przez działanie konkurencji. Ale oczywiście widzimy ogromną rywalizację na rynku, szczególnie ze strony pięciu największych graczy, bardzo dobrze przygotowanych, z dobrym produktem, którzy starają się agresywnie rosnąć. To nie ułatwia nam ambitnego zadania dogonienia tej czołówki, ale chcemy zmniejszać dystans do pierwszej piątki i powiększać go nad graczami, którzy są mniejsi od nas.

Podczas największych na świecie targów turystycznych, ITB Berlin (7-11.03.2018), rozmawialiśmy z menedżerami z biur podróży o sytuacji na rynku turystyki wyjazdowej i ich planach w kontekście rozmów prowadzonych z kontrahentami na tej imprezie. Dzisiaj krótka rozmowa z prezesem, należącego do niemieckiej grupy spółek turystycznych Der Touristik biura Exim Tours, Sławomirem Szulcem.

Zobacz inne wywiady:

Pozostało 90% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek
Materiał Promocyjny
Nowe finansowanie dla transportu miejskiego w Polsce Wschodniej
Lotniska
Tadeusz Syryjczyk: Rozbudowa lotniska w Radomiu to wyrzucanie pieniędzy
Turystyka
Sun & Fun - stara marka, nowy właściciel
Materiał Promocyjny
Nowe miejsce spotkań dla biznesu i kultury w Krakowie. W kwietniu otwarcie unikalnego konceptu Stradom House
Materiał Promocyjny
Politechnika Śląska uruchamia sieć kampusową 5G
Turystyka
Travelbay - polski startup, który wkrótce podbije Europę
Turystyka
Prezes Portów Lotniczych: Biura podróży muszą się wynieść z Lotniska Chopina