Al-Baker tworzy we Włoszech nowego narodowego przewoźnika

We Włoszech powstaje z połączenia Meridiany i Air Italy nowa linia lotnicza. Stoi za nią Qatar Airways i strategia jednego z najwybitniejszych menedżerów na rynku - prezesa katarskiego przewoźnika Ahmeda al-Bakera

Publikacja: 21.02.2018 13:25

Al-Baker tworzy we Włoszech nowego narodowego przewoźnika

Foto: Bloomberg

Nowa linia ma się nazywać Air Italy. 51 procent udziałów w niej należy do poprzedniego właściciela Meridiany, sardyńskiej firmy Alisarda. Pozostałych 49 procent ma Qatar Airways.

Nowy przewoźnik będzie miał początkowo dwie bazy - na lotniskach w Olbii na Sardynii i na mediolańskiej Malpensie. Potem dojdzie kolejna - w Rzymie. Ma on rywalizować o rynek jako narodowy przewoźnik Włoch z Alitalią, której jak pisze włoska agencja prasowa Ansa wystarczy pieniędzy na przetrwanie do października.

— Zamierzamy zbudować efektywnego przewoźnika wysokiej klasy, który będzie alternatywą dla samych Włochów i dla turystów odwiedzających ten kraj - mówi al-Baker, cytowany przez dziennik „The Local". Nie jest wykluczone, że wcześniej Alitalia zostanie przejęta przez któregoś z europejskich przewoźników. W tym kontekście wymieniane są między innymi easyJet i Air France. Do planów kupienia Alitalii przyznają się również Wizz Air i Lufthansa. Tyle że prezesa węgierskiej linii interesują jedynie niektóre segmenty działalności włoskiej linii, a prezes Lufthansy, Carsten Spohr, oświadczył że zawiesza jakiekolwiek rozmowy do czasu kiedy Alitalia się zrestrukturyzuje. W każdym razie wiadomo, że nikt nie będzie się wyrywał z jakimikolwiek wiążącymi deklaracjami do 4 marca, czyli do dnia wyborów parlamentarnych we Włoszech.

To zamieszanie daje siłę włoskiemu projektowi al-Bakera. Zgodnie z planem do roku 2022 flota Air Itały ma powiększyć się czterokrotnie - z obecnych 22 maszyn. Ma wówczas przewozić po 10 milionów pasażerów rocznie. W ciągu najbliższych czterech lat do Air Italy przyleci 20 nowych boeingów 737-MAX .Pierwszy z nich ma się pojawić już w marcu. Kolejny etap rozwoju to włączenie do floty dreamlinerów 787-8. Qatar Airways przekaże też wtedy włoskiej linii airbusy 330-200.

Właściciele nowej linii zamierzają teraz przeprowadzić jej restrukturyzację i otworzyć nowe połączenia. W maju ruszą rejsy z Mediolanu do Rzymu, Neapolu, Palermo, Katanii i Lamezii Terme. W czerwcu będą uruchomione dalekie loty z Mediolanu do Miami i Nowego Jorku, a od sierpnia także do Bangkoku. W przyszłym roku Air Italy ma zacząć latać na trasach długodystansowych także z Rzymu.

Kiedyś takie połączenia planowały i Qatar Airways, i dubajskie Emirates, które zamierzały lądować na włoskich lotniskach i lecieć dalej do USA. Plany zostały jednak zarzucone po zmianie przepisów przez administrację Donalda Trumpa.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
https://track.adform.net/adfserve/?bn=78448410;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"