Thomas Cook jest pierwszym dużym brytyjskim touroperatorem, który wprowadza ponownie Tunezję do oferty po tym, jak została wycofana z programów po masakrze na plaży w Susie. Derek Moore, cytowany przez portal Travel Weekly prezes Stowarzyszenia Niezależnych Touroperatorów, mówi, że „pojawi się apetyt" na wycieczki do tego kraju, ponieważ niskie ceny przeważą nad obawami turystów.
– Tunezja była zawsze kierunkiem atrakcyjnym kosztowo. Historia pokazuje, że obawy znikają w obliczu niskich cen. Potrzeba było kogoś dużego, takiego jak Cook czy TUI, żeby wrócić. Ale cena jest tu kluczowa. Pamięć nie trwa wiecznie – uważa Moore.
Thomas Cook oferuje w marcu tygodniowe pobyty w Hammamecie w pakiecie all inclusive za mniej niż 300 funtów. Ceny na czerwiec zaczynają się od 491 funtów. Alan Bowen, doradca prawny w Stowarzyszeniu Firm Atol, mówi, że obecne ceny są bardzo dobre i wygląda na to, że biura po prostu rozdają pokoje. – Najwyraźniej desperacko potrzebują turystów. W tym roku (Tunezja) będzie się sprzedawać dzięki cenie, ale powoli zacznie odzyskiwać klientów – dodaje Bowen.
Brytyjscy touroperatorzy wycofali wyjazdy do tego kraju z oferty po tym, jak w czerwcu 2015 roku samotny zamachowiec otworzył ogień do turystów wypoczywających na plaży w Susie przed hotelem Marhaba. W masakrze zginęło 30 Brytyjczyków. Wówczas MSZ z Londynu zaczął ostrzegać przed podróżami w ten rejon świata. Komunikat został zmieniony w lipcu 2017 roku, a Thomas Cook i kilka mniejszych biur wprowadziło ponownie kierunek do programu. Peter Fankhauser, prezes Thomasa Cooka, mówi, że firma mocno przemyślała jego przywrócenie, a pierwsze tygodnie sprzedaży pokazały, że popyt jest duży. Mimo że oferty nie były przeceniane, rezerwacje zrobiło już około 15 tysięcy ludzi. W styczniu także TUI włączyło Tunezję do oferty w Wielkiej Brytanii, proponując jednak dość program. Będzie on powiększony do czterech lotów tygodniowo w maju.
Analiza sprzedaży z największych systemów dystrybucyjnych przeprowadzona przez firmę Beyond Analysis pokazała, że w tym roku liczba rezerwacji do Tunezji wzrosła o 85 procent (porównując rok do roku). Z kolei ze statystyk strony porównującej oferty TravelSupermarket wynika, że liczba wyszukań ofert do tego kraju jest wyższa o 55 procent.