Najszybciej rosnącą grupą klientów brytyjskiego touroperatora 101 Singles Holidays są kobiety po 50 roku życia, wynika z danych biura. W 2017 roku z jego usług skorzystało 62 656 osób. Kobiety stanowiły 63 procent wszystkich klientów, 37 procent to mężczyźni. Dla porównania - w 2014 roku rozkład wyglądał nieco inaczej, kobiet było 58 procent, a mężczyzn 42 procent.
Analiza kierunków wyjazdów pokazała, że najszybciej popularność zdobywają Indie, na drugim miejscu znalazły się Włochy, a na trzecim Sri Lanka. Zdaniem touroperatora ten pierwszy kraj zyskuje dzięki serialowi dokumentalnemu „The Real Marigold Hotel" emitowanemu w BBC One i BBC Two. Przedstawia on starszych celebrytów, którzy podróżują po Indiach i poznają ich kulturę.
W 2017 roku liczba rezerwacji wzrosła o 14 procent w porównaniu z poprzednim rokiem. Biuro szacuje, że w tym roku sprzedaż wzrośnie o kolejne 11 procent. Okazało się również, że średni wiek klienta podróżującego w pojedynkę to 57 lat (54 lata w 2014 roku), przy czym 70 procent z nich liczy co najmniej 50 lat.
Średnio każdy wydał u touroperatora 1374 funty (nie licząc wydatków na miejscu), czyli o 24 procent więcej niż w 2014 roku. Organizator tłumaczy, że zmiana ta nie wynika ze wzrostu cen, ale raczej z tego, że klienci częściej podróżują do egzotycznych krajów.
– Liczba samotnych osób w Wielkiej Brytanii rośnie od 15 lat, wiele osób żyjących w związkach także decyduje się na samotne wakacje, często jest to związane z chęcią spędzenia czasu w ulubiony sposób, na przykład jeżdżąc na nartach, grając w golfa czy praktykując jogę – mówi Cathy Winston z 101 Singles Holidays. – Największy wzrost obserwujemy wśród kobiet po 50 roku życia. Wcześniej grupa ta była niechętnie nastawiona do podróżowania w pojedynkę, ale kobiety samotne, rozwiedzione i wdowy są dziś odważniejsze i bardziej niezależne finansowo niż wcześniej – wyjaśnia Winston.