Niemcy wolą agentów, ale internet zyskuje

14 miliardów euro wydali w tym roku Niemcy na swoje wakacje - wynika z analizy instytutu badawczego GfK. Prawie 78 procent wyjazdów zorganizowanych zarezerwowali za pośrednictwem agentów turystycznych

Aktualizacja: 24.11.2017 08:54 Publikacja: 24.11.2017 08:39

Niemcy wolą agentów, ale internet zyskuje

Foto: Pixabay

W tym roku na wyjazdy wakacyjne niemieccy turyści przeznaczyli łącznie 14 miliardów euro, czyli o 4 procent więcej niż rok wcześniej. Taką informację podał instytut badawczy GfK, który na potrzeby swojej analizy, wziął pod uwagę tylko wycieczki zorganizowane, kupowane w biurach agencyjnych, bezpośrednio od touroperatorów lub u agentów internetowych. W statystykach nie zostały natomiast ujęte podróże rezerwowane samodzielnie u hotelarzy, w liniach lotniczych, na kolei, a także na specjalistycznych portalach typu Booking.com czy Airbnb. Według wszelkiego prawdopodobieństwa ta część rynku urosła także w tym roku.

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
https://track.adform.net/adfserve/?bn=78448410;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"