Reklama

UOKiK ściga biura podróży

Utrudnianie składania reklamacji, przesuwanie terminów wylotów, niejasne zasady zakupu biletu lotniczego - to przewinienia touroperatorów i agentów, które nie podobają się Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Publikacja: 26.06.2017 17:01

UOKiK ściga biura podróży

Foto: Filip Frydrykiewicz

Już ósmy raz UOKiK, wspólnie z ponad 40 instytucjami (w tym między innymi ministerstwami sportu i turystyki, spraw zagranicznych, edukacji, finansów, Europejskim Centrum Konsumenckim czy Rzecznikiem Praw Dziecka), wydał komunikat dla turystów, w którym przypomina, o czym powinni pamiętać w czasie urlopu - "Planujesz wakacyjny wypoczynek? Poznaj swoje prawa".

Jak pisze, do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpływają skargi na usługi turystyczne. Przede wszystkim dotyczą spraw indywidualnych, takich jak zły standard hotelu, czy nieodpowiednia organizacja wyjazdu. W ich rozwiązaniu pomagają rzecznicy konsumentów. Ale zdarzają się też zgłoszenia spraw, które kwalifikują się do wszczęcia postępowań, na przykład chodzi o zmiany godzin wylotu bądź przylotu, co skraca wycieczkę "nawet o dwa dni".

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Dolina Sanu i Wisły: pięć perełek, które zaskakują
Turystyka
Wizz Air uruchamia nowe połączenie. Popularny kurort dostępny bezpośrednio z Warszawy
Turystyka
Kruche imperium „Królowej Zakopanego”
Reklama
Reklama