British Airways zachęca do samodzielnej odprawy

British Airways jako pierwsza brytyjska linia lotnicza wprowadziła samoobsługową odprawę pasażerską. W ten sposób przewoźnik chce zwiększyć bezpieczeństwo i przyspieszyć proces wchodzenia podróżnych na pokład

Publikacja: 10.04.2017 08:23

British Airways zachęca do samodzielnej odprawy

Foto: Bloomberg

Z rozwiązania korzystać można na lotnisku Heathrow w Londynie, gdzie British Airways przygotował trzy samoobsługowe stanowiska do odprawy pasażerskiej. Udogodnienie wprowadzono na razie na trasach krajowych.

Nowość polega na tym, że pasażerowie sami skanują swoje karty pokładowe. Przy większości lotów przed wejściem na pokład dokumenty należy podać pracownikom obsługi naziemnej stojącym przy bramkach prowadzących do samolotu. Kiedy klienci przechodzą kontrolę bezpieczeństwa, system skanuje ich twarz, przy wejściu do samolotu zapisany obraz łączony jest z danymi zapisanymi na karcie pokładowej. Przewoźnik informuje, że technologia, z której korzysta, jest bardziej zaawansowana w porównaniu ze stosowaną przez konkurentów na innych lotniskach. Linia obiecuje sobie przyspieszenie procesu wchodzenia na pokład samolotów, technologia ma także pozytywnie wpłynąć na bezpieczeństwo lotów.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl!

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek