Niemieckie miasta krytykują biura podróży

Zbyt małe zaangażowanie w promowanie własnego kraju zarzucają touroperatorom organizacje odpowiedzialne za marketing miast i regionów

Publikacja: 23.02.2017 07:16

Brema

Brema

Foto: archiwum prywatne, Filip Frydrykiewicz F.F. Filip Frydrykiewicz

W czasie kongresu Destination Germany Day zorganizowanego przez magazyn branżowy "FVW", przedstawiciele organizacji zajmujących się promocją miast i regionów postawili niemieckim touroperatorom konkretne zarzuty.

Ulrich von dem Bruch, prezes Lüneburger Heide GmbH, podkreślał, że agencje turystyki przyjazdowej na całym świecie sprzedają przyjezdnym wycieczki i wizyty w lokalnych atrakcjach turystycznych. – Tylko w Niemczech jesteśmy pozostawieni sami sobie – mówi von dem Bruch, na którego wypowiedź powołuje się portal tn-deutschland.com. Armin Dellnitz, prezes Stuttgart-Marketing GmbH, podkreślał, że w Niemczech nie ma prawdziwej współpracy między miastami i touroperatorami, nie ma też wspólnego tworzenia przez nich produktów turystycznych. Z kolei Peter Siemering, prezes Bremer Touristik Zentrale, zarzucał koncernom turystycznym, że jedyne, co robią, to wyciągają rękę po miejskie pieniądze. Siemering życzyłby więc sobie od touroperatorów zaangażowania większego niż składania propozycji zamieszczenia w katalogach reklamy, za którą trzeba płacić nawet 170 tysięcy euro.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"