TUI: Czas na europejskie wakacje

Podwojenie oferty hotelowej, rozbudowa programu w Grecji, Hiszpanii i we Włoszech, nowe wycieczki do miast w Europie Północnej - to tylko część pomysłów niemieckiego TUI na zwiększenie udziałów w rynku

Publikacja: 28.11.2016 07:20

TUI: Czas na europejskie wakacje

Foto: AFP

W przyszłym roku TUI w Niemczech zaoferuje klientom większy program. Do 150 tysięcy wzrośnie liczba hoteli, przybędzie 300 tysięcy nowych wakacyjnych domów i 15 hoteli własnych. Sama marka TUI Blue wzbogaci się o obiekty w Toskanii i Chorwacji.

Europejska oferta najbardziej rozrośnie się w Hiszpanii, Grecji i we Włoszech. Mimo że Turcja, Egipt i Tunezja powoli wracają do łask turystów, koncern skupi się na tegorocznych hitach sprzedaży. Rozbudowie ulegnie też program krótkich wypadów do miast (głównie w Europie Północnej), znacznie poszerzona będzie również oferta do dalekich krajów - Stanów Zjednoczonych (pojawi się m.in. bezpłatny internet w autokarach) i Indonezji. Całość uzupełni 650 programów wycieczek objazdowych i 75 wycieczkowców.

– Zgodnie z naszą wizją „Think Travel. Think TUI" (myślisz: podróże, myślisz: TUI – aut.), zamierzamy zaoferować klientom największy i najlepszy wybór na rynku. Kto planuje wyjazd na urlop, zawsze znajdzie u nas coś odpowiedniego – mówi Sebastian Eben, prezes TUI Deutschland.

Podsumowanie zeszłego roku pokazało, że klienci coraz chętniej wypoczywają w Hiszpanii. Na Wyspach Kanaryjskich touroperator zanotował 30-procentowy wzrost obrotów, dobrze sprzedawały się wycieczki na Baleary i do Hiszpanii kontynentalnej. Na drugim miejscu w rankingu popularności touroperatora znalazła się Grecja. Do zwycięzców minionego sezonu koncern zalicza też Bułgarię, Chorwację, Portugalię, Włochy i Austrię. W Niemczech turyści poszukiwali przede wszystkim domów wakacyjnych, co widoczne było w dobrych wynikach TUI Villas i TUI Ferienhaus. W grupie dalekich krajów największy wzrost zanotowano na Mauritiusie, w RPA i w Meksyku.

W tym sezonie zimowym popularnością cieszą się Hiszpania i Portugalia. Największy wzrost zainteresowania zanotowały jednak kierunki egzotyczne - RPA, Jamajka, Seszele, Mauritius i Sri Lanka, gdzie otworzono nowe hotele RIU.

Touroperator zapowiada, że ceny wycieczek na lato 2017 roku nie wzrosną, a w przypadku wycieczek do dalekich krajów klienci mogą spodziewać się nawet nieco korzystniejszych ofert. Mowa o takich kierunkach jak RPA, Indonezja, Zjednoczone Emiraty Arabskie i Dominikana. Także Turcja będzie tańsza o około 5 procent. Organizator chce też powoli zwiększać sprzedaż wycieczek do Egiptu i Tunezji.

Według szacunków instytutu badawczego GfK w minionym sezonie letnim TUI udało się zwiększyć udział w rynku o 1,5 punktu procentowego, do 22,3 procent. Obecnie, zimą, wzrósł on o 2,3 punkty procentowe, do 22,2 procent.

W przyszłym roku TUI w Niemczech zaoferuje klientom większy program. Do 150 tysięcy wzrośnie liczba hoteli, przybędzie 300 tysięcy nowych wakacyjnych domów i 15 hoteli własnych. Sama marka TUI Blue wzbogaci się o obiekty w Toskanii i Chorwacji.

Europejska oferta najbardziej rozrośnie się w Hiszpanii, Grecji i we Włoszech. Mimo że Turcja, Egipt i Tunezja powoli wracają do łask turystów, koncern skupi się na tegorocznych hitach sprzedaży. Rozbudowie ulegnie też program krótkich wypadów do miast (głównie w Europie Północnej), znacznie poszerzona będzie również oferta do dalekich krajów - Stanów Zjednoczonych (pojawi się m.in. bezpłatny internet w autokarach) i Indonezji. Całość uzupełni 650 programów wycieczek objazdowych i 75 wycieczkowców.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek