Przygotowany przez targi World Travel Market London (WTM) we współpracy z Euromonitor International raport prezentujący światowe trendy w turystyce pokazuje, że Europejczycy coraz chętniej wybierają wyjazdy, które pozwalają im zdobyć nowe doświadczenia - krótkie, trzy- lub czterodniowe wypady z przygodą w tle.

Chodzi przede wszystkim o aktywności, które nie wymagają specjalnego przygotowania fizycznego czy korzystania ze specjalistycznego sprzętu. W modzie są więc między innymi przejażdżki rowerowe, zwiedzanie okolicy w czasie spływu kajakowego czy spędzenie nocy pod gwiazdami.Turyści wyjeżdżają sami lub w grupie rodziny lub przyjaciół.

Chris Doyle, dyrektor działu europejskiego w Stowarzyszeniu Turystyki Przygodowej (Adventure Travel Trade Association), podkreśla, że na rynku pojawia się coraz więcej ofert, z których można złożyć tego rodzaju wyjazdy według indywidualnych preferencji klienta. – Te mikroprzygody mogą być początkiem szerszego zaangażowania się w jakąś aktywność lub kierunek – wyjaśnia Doyle.

Przedsiębiorcą, który korzysta z mody na wyjazdy przygodowe, jest już na przykład easyJet. Przewoźnik podpowiada klientom, dokąd pojechać na krótką wycieczkę pełną przygód w okolice europejskich miast, jeśli nie chce się zwiedzać samej metropolii.

Autorzy raportu zwracają też uwagę, że na Starym Kontynencie pojawia się coraz więcej touroperatorów specjalizujących się w krótkich wycieczkach połączonych ze wspinaczką górską, pływaniem kajakiem i noclegami w hotelach znajdujących się w okolicy. Ich zdaniem to także szansa dla branży hotelarskiej. Obiekty mogą tworzyć oferty dla klientów, którzy zatrzymują się u nich w czasie podróży służbowych, ale chcą też wypocząć.