Furgalski: Centralny Port Lotniczy zbyt kosztowny

Sektor lotniczy wymaga strategii rozwoju. Nie ma w niej miejsca na kosztowny pomysł budowy Centralnego Portu Lotniczego, tym bardziej że do wykorzystania jest potencjał lotniska w Modlinie - uważa Adrian Furgalski z ZDG TOR

Publikacja: 28.09.2016 09:07

Adrian Furgalski, wiceprezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR

Adrian Furgalski, wiceprezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR

Foto: Newseria Biznes

Według zapowiedzi rządu specjalny zespół międzyresortowy ma opracować strategię dla całego rynku lotniczego w Polsce. Wyzwań jest wiele. Jednym z nim z nich jest dynamicznie rosnący ruch. W 2015 roku polskie porty lotnicze obsłużyły ponad 30 mln pasażerów. Według szacunków Urzędu Lotnictwa Cywilnego do 2030 roku ta liczba się ma się podwoić.

– Strategia lotnicza musi być obok kolei i dróg wpisana w strategię transportową naszego kraju. To nie mogą być osobne strategie, bo przez to możemy niewłaściwie wydawać pieniądze. Trzeba się zastanowić, w jakim regionie jak najlepiej zapewnić dostępność, czy budując lotnisko, czy może budując je za 20 lat, a teraz koncentrując się na kolei – mówi agencji informacyjnej Newseria Adrian Furgalski, wiceprezes zarządu Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Materiał Promocyjny
Raportowanie zrównoważonego rozwoju - CSRD/ESRS w praktyce