Reklama
Rozwiń

Air Berlin leci w stronę biznesu

Odejście od kopiowania modeli niskokosztowych i przestawienie się na obsługę klientów biznesowych - to najnowszy pomysł na ratowanie drugiego co do wielkości przewoźnika niemieckiego, Air Berlin

Publikacja: 07.08.2016 16:47

Air Berlin leci w stronę biznesu

Foto: Filip Frydrykiewicz

Niemcy przy wsparciu linii lotniczej Etihad z Abu Zabi, która ma 49 procent udziałów w Air Berlin postanowili całkowicie zmienić model biznesowy tego przewoźnika. Zamierzają odejść od oferowania rejsów pasażerom, dla których liczy się przede wszystkim niska cena i postawić na lepszą jakość usług. W dużym przybliżeniu chodzi nie wzorowanie się na tanim Eurowingsie, ale na Swiss Airlines, które mają w grupie Lufthansy najwyższą rentowność.

Teraz wiec Air Berlin wprowadza pełną klasę biznes i to na wszystkich swoich rejsach - w Niemczech, w Europie i na trasach dalekiego zasięgu. "Dzięki naszemu produktowi klasy premium staniemy się jeszcze atrakcyjniejszym partnerem głównie dla pasażerów biznesowych i tych często latających" - zapewnia cytowany w komunikacie prasowym prezes firmy Stefan Pichler.

Najwięcej płacącym pasażerom linia oferuje szerokie fotele, a nie wyłącznie oddzielenie ich zasłonką i pozostawienie wolnego miejsca między dwoma zwyczajnymi (ekonomicznymi) fotelami. Zapewnia im też szybszą odprawę biletową i kontrolę bezpieczeństwa oraz możliwość wejścia na pokład w pierwszej kolejności. Na pokładzie pasażer ma możliwość wyboru potraw z karty dań. Większy jest również bagaż jaki mogą przewieźć bez dodatkowych dopłat - dwa po 32 kg plus dwa bagaże ręczne po 8 kg.

W klasie ekonomicznej przewoźnik wprowadza płatne posiłki w miejsce rozdawania przekąsek. Bez zmiany pozostaje zwyczaj rozdawania wysiadającym pasażerom czekoladowego serduszka.

Tak jak w Locie, tak i w Air Berlin pozostają bezpłatne posiłki na trasach długodystansowych, które linia zamierza rozwijać.

Od sezonu letniego 2017 AB będzie latał z Berlina i Duesseldorfu do Stanów Zjednoczonych, zwiększając swoją ofertę w tym kierunku o połowę. Już teraz lata z Duesseldorfu do Orlando i Fort Myers na Florydzie, Nowego Jorku, San Francisco i Bostonu. W przyszłym roku ma to być dodatkowo z Berlina do Los Angeles i San Francisco. Przywróci też trasę Berlin - Miami (cztery razy w tygodniu zimą i trzy razy latem) i codzienne loty z Duesseldorfu do Miami. Zwiększy ofertę na trasie Berlin - Nowy Jork. Na tej trasie mają być wykonywane dwa lot dziennie.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Kruche imperium „Królowej Zakopanego”
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta