Air Berlin leci w stronę biznesu

Odejście od kopiowania modeli niskokosztowych i przestawienie się na obsługę klientów biznesowych - to najnowszy pomysł na ratowanie drugiego co do wielkości przewoźnika niemieckiego, Air Berlin

Publikacja: 07.08.2016 16:47

Air Berlin leci w stronę biznesu

Foto: Filip Frydrykiewicz

Niemcy przy wsparciu linii lotniczej Etihad z Abu Zabi, która ma 49 procent udziałów w Air Berlin postanowili całkowicie zmienić model biznesowy tego przewoźnika. Zamierzają odejść od oferowania rejsów pasażerom, dla których liczy się przede wszystkim niska cena i postawić na lepszą jakość usług. W dużym przybliżeniu chodzi nie wzorowanie się na tanim Eurowingsie, ale na Swiss Airlines, które mają w grupie Lufthansy najwyższą rentowność.

Teraz wiec Air Berlin wprowadza pełną klasę biznes i to na wszystkich swoich rejsach - w Niemczech, w Europie i na trasach dalekiego zasięgu. "Dzięki naszemu produktowi klasy premium staniemy się jeszcze atrakcyjniejszym partnerem głównie dla pasażerów biznesowych i tych często latających" - zapewnia cytowany w komunikacie prasowym prezes firmy Stefan Pichler.

Najwięcej płacącym pasażerom linia oferuje szerokie fotele, a nie wyłącznie oddzielenie ich zasłonką i pozostawienie wolnego miejsca między dwoma zwyczajnymi (ekonomicznymi) fotelami. Zapewnia im też szybszą odprawę biletową i kontrolę bezpieczeństwa oraz możliwość wejścia na pokład w pierwszej kolejności. Na pokładzie pasażer ma możliwość wyboru potraw z karty dań. Większy jest również bagaż jaki mogą przewieźć bez dodatkowych dopłat - dwa po 32 kg plus dwa bagaże ręczne po 8 kg.

W klasie ekonomicznej przewoźnik wprowadza płatne posiłki w miejsce rozdawania przekąsek. Bez zmiany pozostaje zwyczaj rozdawania wysiadającym pasażerom czekoladowego serduszka.

Tak jak w Locie, tak i w Air Berlin pozostają bezpłatne posiłki na trasach długodystansowych, które linia zamierza rozwijać.

Od sezonu letniego 2017 AB będzie latał z Berlina i Duesseldorfu do Stanów Zjednoczonych, zwiększając swoją ofertę w tym kierunku o połowę. Już teraz lata z Duesseldorfu do Orlando i Fort Myers na Florydzie, Nowego Jorku, San Francisco i Bostonu. W przyszłym roku ma to być dodatkowo z Berlina do Los Angeles i San Francisco. Przywróci też trasę Berlin - Miami (cztery razy w tygodniu zimą i trzy razy latem) i codzienne loty z Duesseldorfu do Miami. Zwiększy ofertę na trasie Berlin - Nowy Jork. Na tej trasie mają być wykonywane dwa lot dziennie.

Niemcy przy wsparciu linii lotniczej Etihad z Abu Zabi, która ma 49 procent udziałów w Air Berlin postanowili całkowicie zmienić model biznesowy tego przewoźnika. Zamierzają odejść od oferowania rejsów pasażerom, dla których liczy się przede wszystkim niska cena i postawić na lepszą jakość usług. W dużym przybliżeniu chodzi nie wzorowanie się na tanim Eurowingsie, ale na Swiss Airlines, które mają w grupie Lufthansy najwyższą rentowność.

Pozostało 80% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek