Reklama
Rozwiń

Koszmar w fotelu obok

Każdy kiedyś trafił na kogoś, kto potrafił zmienić jego nawet krótki lot w udrękę

Publikacja: 09.07.2016 10:17

Beztroscy rodzice należą do bardzo irytujących pasażerów

Beztroscy rodzice należą do bardzo irytujących pasażerów

Foto: 123rtf

Samolot pasażerski z Portland do Anchorage na Alasce musiał zrobić międzylądowanie w Seattle. Pilot został poinformowany przez załogę i pasażerów, że 23-letni mężczyzna usiłuje całować śpiącą w fotelu obok dziewczynę. Wysiłki jurnego Kalifornijczyka spełzły jednak na niczym, bo pilot szybko wylądował. Później dziewczyna poleciała na Alaskę, a całuśnika zatrzymała policja. Będzie miał okazję wykorzystać swój wdzięk w więzieniu hrabstwa King.

W klasyfikacji najbardziej irytujących pasażerów z pewnością zająłby wysoką pozycję, tyle że na szczęście tacy zalotnicy trafiają się rzadko. Te najbardziej popularne typy ułożył natomiast w ranking portal Airlineratings.com.

Na pierwszym miejscu ulokował się wiecznie śpiący rozkładacz oparcia. Reclinus maximus (tak nazywa go portal) odchyla fotel natychmiast po starcie, a prostuje tuż przed lądowaniem. Ten, kto siedzi za nim, raczej normalnie nie zje, nie poczyta książki ani nie rozłoży laptopa.

Tuż za nim w rankingu uplasowali się bezstresowi rodzice. – Oczywiście wszyscy współczują matce płaczącego dziecka, można zresztą założyć na uszy słuchawki – mówi Geoffrey Thomas układający tę listę. – Ale jest taki moment, gdy dzieci biegają w amoku albo zaczynają ze złości kopać oparcie fotela przed sobą. Twojego fotela.

Kolejny typ to osobnik mający kłopoty z pęcherzem. Z niewiadomych przyczyn taki ktoś zawsze wybiera siedzenie przy oknie. Ilekroć chce iść do toalety – a robi to co kwadrans – zmusza siedzących obok do powstania. Rozpiąć pas, zamknąć książkę, podnieść kieliszek, złożyć stolik, odsunąć się. A potem to samo, tylko w odwrotnej kolejności, tylko po to, aby kilka minut później przepuścić powracającego na swoje miejsce sąsiada.

Dalsze miejsca zajmują osoby zagarniające wszystkie podłokietniki (złota zasada – podłokietniki są dla nieszczęśnika siedzącego w środku) oraz pasażerowie usilnie chcący porozmawiać.

– Uwierzcie mi, to nie są odosobnione przypadki. Tacy są właśnie pasażerowi samolotów, w ogóle nie przejmują się innymi – mówi Shawn Kathleen, przez siedem lat stewardesa, która na swojej stronie publikowała zdjęcia najbardziej irytujących, niechlujnych i chamskich pasażerów. Strona i profil na Facebooku stały się tak popularne, że zdjęcia zaczęli dosyłać współpasażerowie. Oburzenie sfotografowanych doprowadziło do zablokowania profilu na Facebooku.

Śmierdzący Smellus incredibilus również trafił na listę Airlineratings.com. – Higiena osobista w samolotach ma tendencję spadkową – informuje Thomas.

Są wreszcie i tacy, którzy wnoszą na pokład ogromną walizę, która przemknęła obsłudze, udając bagaż podręczny. Pół biedy, jeśli wejdą jako pierwsi. Zwykle jednak należą do tych spóźnialskich, w związku z tym szukają dla swojej walizki na kółkach i torby z laptopem miejsca na półce. A że miejsce to towar deficytowy, zaczynają przekładać cudze bagaże.

Są też pasażerowi pijani, gburowaci, zdejmujący buty i skarpetki, chrapiący czy wnoszący własne śmierdzące jedzenie.

W tej sytuacji nie ma się co dziwić oklaskom po lądowaniu. Może to udręczeni pasażerowie się cieszą, że to wreszcie koniec.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku